Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. BAHADIR ÖZTÜRK |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Öğrencilere makine halısı üretiminde kullanılan teknikleri tanıtmak ve bu tekniklere göre, belirli mekan veya tarza uygun makine halısı tasarımı yapabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Seval UYANIK: Makine Halısı Üretimi, Öncü Basımevi, Gaziantep 2012. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesi dersin başında genel olarak makine halısı üretim teknikleri hakkında bilgi verir. Teknikler detaylı araştırılması için öğrenciye ödev olarak verilir. Araştırma sonrası öğrenciden ödevlerini sunması istenir. Uygun koşullar sağlanması koşulu ile görerek öğrenmek amacıyla makine halısı üreten bir fabrikaya teknik gezi düzenlenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dersin değerlendirmesi %50 proje, %20 derse katılım, %30 ödev ve sunum notuna göre yapılır. |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev ve sunumlarda öğrencinin mümkün olduğunca çok kaynağa ulaşarak çalışmasını derlemesi ve sunumlarda konuyu anladığını ve başkalarına temel hatlaruyla anlatabilecek yetkinliğe sahip olduğunun göstermesi beklenir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin %80'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
bahadir.ozturk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Özel bir görüşme günü yoktur. Öğrenci ihtiyaç duyduğunda öğretim üyesi ile iletişime geçebilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|