Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. BAHADIR ÖZTÜRK |
Dersi Alan Birimler |
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, Türkiye halıcılık tarihi ile yöresel halıları tanıtmak, halıları teknik ve tasarım özellikleri açısından analiz etmeyi öğretmek, öğrendiklerini yorumlayarak bilgisayar ortamında yeniden üretim desenleri ve özgün düzenlemeler ortaya çıkarabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
HKK 2002 - Kilim Tasarımı II |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesi, öğrencileri Türkiye coğrafyasında gelişen halıcılık tarihi konusunda bilgilendirir. Yöresel halıların temel özelliklerini görsel örneklerle anlatır. Uygulamalı olarak örnek halı üzerinde teknik analiz çalışması yapılır. Yöresel bir halı düzenlemesi yapabilmek için gerekli kriterler ve hesaplamalar örneklerle anlatılır. Alınan bilgileri kullanarak öğrenciden seçilen bir yöreye göre halı düzenlemeleri ve varyasyonları yapması istenir. Teorik ve uygulama çalışmaları boyunca öğrenci yönlendirilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Dönem içerisinde öğrenilen teorik bilgiler vizede (%30), tasarım çalışmaları ise dönem sonu jürisi (%70) ile değerlendirilir. |
Değerlendirme Kriteri |
Teorik bilgiler dönem ortasında yapılan vize sınavı ile değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin %80'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
bahadir.ozturk@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Özel bir görüşme günü yoktur. Öğrenci ihtiyaç duyduğunda öğretim üyesi ile iletişime geçebilir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|