DERS ADI

: Uzmanlık Projesi (Çini Belgeleme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GÇS 4065 Uzmanlık Projesi (Çini Belgeleme) SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Eski Çini Onarımları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SERAP IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Çini Tasarımı ve Onarımı
Eski Çini Onarımları

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere; Uzmanlık alanlarına göre, Çini sanatında kullanılan motiflerin, tekniklerin,
dönem özelliklerinin öğrenciyi, uygulaması gereken projelerde desteklemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çinide kullanılan motiflerle, kompozisyon kurallarını dâhilinde uygulama yapabilmeleri,
2   Çini tekniklerini etkin bir şekilde kullanabilmeleri,
3   Çini sanatında Selçuklu ve Erken Osmanlı Dönemi sanatı ve teknikleri ile ilgili uygulama yapabilmeleri,
4   Uzmanlık gerektiren çalışmaları etkin bir şekilde yapabilmeleri,
5   Aldığı projeyi uygulaması, araştırmaları, çizimleri ile sunum yapacak hale gelmeleri beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse ilişkin yayınları kullanılması
2 Çinide kullanılan tekniklerin uygulamaları
3 Motif, desen ve kompozisyon çalışmaları
4 Desen çizme, desen aktarma
5 Uygulamalarında yapacağı kompozisyonun, renk ve sır yapıları denemeleri
6 Dönem özelliklerine göre uygulama çalışmaları
7 Uygulama çalışmaları
8 Uygulama çalışmaları
9 Uygulama çalışmaları
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Büsküvi pişirimi
13 Sırlama ve pişirim
14 Proje sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


- Nurhan ATASOY,Julian RABY:Türkiye Ekonomi Bankası, 1989 , 384 S.
- Gönül ÖNEY ; Türk Çini Sanatı, yapı kredi yayınları , 160 S.
-RIFAT ÇİNİTürk Çiniciliğinde Kütahya, Uycan Yayınları, İstanbul, 1991, 114 S.
- İnci BİROL,. Çiçek A, DERMAN,; ` Türk Tezyini Sanatlarında Motifler , İstanbul, 3.Baskı,2001,204 S., Kubbealtı Neşriyatı:26
-CHAVARARRIA, Joaquım; ` The Bıg Of Ceramıcs Watson-Guptıll Publıcatıon / New York 1994, 125 S.
-` Persian Desings , The Pepin Press Agıle Rabbıt Editions, Amsterdam / Netherlands, 112S.
- Sıtkı FIRAT SelçuSanatı , TC. Kültür Bakanlığı Yayınları/1844, Ankara-1996, 450S.
- YILDIZ Demiriz, ` İslam Sanatında Geometrik Süsleme , İslam Sanatında Geometrik Süsleme Bir Envanter Denemesi,İstanbul /2000, 407 S.
- J. BOURGOIN:` Arabıc Geometrıcal Pattern and Desing 200 plates, Dover Publications,Inc.,New York, 200 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1.Dersler
Bu derste çini ve seramikte kullanılan teknikler uygulamalı olarak öğretilir.
2. Gözden Geçirme
Projelerle öğrenci desteklenirken, problemlerin çözülmesi konusunda öğrenciler teşvik edilir.

3. Uygulamalar

Gerekli görülen teknik alanda uygulamalar yaptırılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

- Hem kuramsal hem de uygulamalı bir ders olduğu için, uygulama kısmında verilen konunun öğrenci tarafından yapılan uygulamaları sonucunda bir dosya oluşturup, sunumu üzerinden puanlama yapılacaktır.

- Öğrenci katılımından elde edilecek puan,
(1) derslere katılım durumuna,
(2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalışmasına
(3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri


Proje değerlendirmesi öğrencinin yaptığı proje, sunum ve dosya 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse devam zorunluluğu %80'dir.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanacaktır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşürülür.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğrenciler istedikleri email aracılığıyla iletişim kurabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 4 56
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 12 4 48
Sunum Hazırlama 12 4 48
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1133452
ÖK.21245413
ÖK.3
ÖK.41345321
ÖK.51234521