DERS ADI

: TEKSTİL SANATI VE MİKS MEDYA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6146 TEKSTİL SANATI VE MİKS MEDYA SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. NESLİHAN YAŞAR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Tekstil sanatı 1960 yılların başından itibaren büyük bir değişim içine girmiş modern sanatlar arasında bir ifade biçimine dönüşmeye başlamıştır. 1970 li yıllarla birlikte hem tekstil sanatında hem de farklı plastik sanatların kendilerine has malzemeleri ile birlikte bir arada kullanılmaya başlamıştır. Derste bu tür tekniklerin bir arada kullanıldığı sanatsal çalışmalar özellikle tekstil sanatları ve sanatçıları üzerinden işlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tekstil sanatları ve miks medya eserler hakkında bilgi sahibi olur
2   . Tekstil teknikleri, malzemeleri ve tekstil harici malzemeleri bir arada kullanarak çalışma yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tekstil ve Miks Medya sanatları
2 1960 ve 70 li yıllar sanat ortamında tekstil sanatları ve miks medya
3 1970 ve 80 li yıllar sanat ortamında tekstil sanatları ve miks medya
4 Günümüz sanatlarında miks medya
5 Tekstil Sanatlarında miks medya eserler veren sanatçılar
6 Tekstil Sanatlarında miks medya eserler veren sanatçılar
7 Tekstil sanatlarında Miks medya eserlerin incelenmesi ve eskizler
8 Tekstil sanatlarında Miks medya eserlerin incelenmesi ve eskizler
9 Eskizlerin değerlendirilmesi
10 Uygulama çalışmaları
11 Uygulama çalışmaları
12 Uygulama çalışmaları
13 Uygulama çalışmaları
14 Uygulama ve sunum önerisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artun, Ali (2012). Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi, Estetik Modernizmin Tasviyesi. İletişim Yayınları, İstanbul
Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı Türkiye de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi Ve Bauhaus Esra Aliçavuşoğlu (Der.), Ali Artun (Der.) 2014
Weltge, S. W. (1993). Bauhaus Textiles, Womans Artists And The Weaving Workshop. Londra: Thames and Hudson.
Baizerman, S. (2004). California and the Fiber Art Revolution. Textile Society of America Symposium Proceedings. University of Nebraska-Lincoln, 01.01.2004,Paper 449.http://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi article=1449&context=tsaconf
Fineberg, J. (2014). 1940 tan Günümüze Sanat. Varlık Stratejileri, Editör: Arif Ziya Tunç, Karakalem Kitapevi Yayınları, İzmir.
Porter, J. (2014). Fiber: Sculpture 1960-Present. The Institude of Contemporary Art/ Boston and Prestel Verlag, China
Rowe, A. P. and Stevens R.A.t. (1990). Ed Rossbach-40 Years of Exploration and Innovation in Fiberart. Lark Books, USA
Constantine, M. and Larsen, J.L.(1972). Beyond Craft: The Art Fabric. Van Nostrand Reinhold Company, New York


Makeleler, bildiriler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere tekstil sanatlarının uygulamalı sanatlardan modern sanatlara değişim süreci hakkında bilgiler verilir. Özellikle 1960 , 1970 ve 1980 li yıllarda sanat alanları arasındaki sınırların azaldığı döneme vurgu yapılır. Böylece tekstil sanatı ve miks medya sanatlarını kavramaları sağlanır. Bu kapsamda malzeme araştırması ve sanatsal bir çalışma yapması beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 + PRJ * 0.50 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Beklentileri karşılayan proje (uygulama) çalışmasının yapılması.
Ödevler ve sunumlarda metodolojinin yanı sıra hem aktarmaları gereken çalışmayı hem de
kendilerini ifade etme yetileri sorgulanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 nine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi, fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
Öğrenci dersin tüm sorumluluklarını yerine getirmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

neslihan.sirin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 1 2 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Sunum Hazırlama 1 6 6
Proje Hazırlama 1 80 80
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13555153535555
ÖK.23555153555555