DERS ADI

: YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRÜNÜ TEKSTİLLER VE FARKLI KULLANIM ALANLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6130 YÜKSEK TEKNOLOJİ ÜRÜNÜ TEKSTİLLER VE FARKLI KULLANIM ALANLARI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. NESRİN ÖNLÜ

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yüksek Teknoloji ürünü tekstiiler kapsamında yapılan tasarım ürünleri ve özellikleri
2 Yüksek Teknoloji ürünü tekstiiler kapsamında yapılan ürünlerin özellikleri ve kullanım alanları
3 Yüksek Teknoloji ürünü tekstiiler kapsamında oluşturulacak olan ürünlerine yönelik tasarım çalışmalarına başlama
4 Seçtikleri konular doğrultusunda öğrencilerin alanlarına ilişkin tasarım eskizlerine başlaması
5 Eskiz çalışmaları ve alanlarına yönelik sunumların yapılması
6 Eskiz çalışmaları ve alanlarına yönelik sunumların yapılması
7 Eskizlerin değerlendirilmesi, ana tasarımların seçimi Ana tasarımların ürün haline dönüştürülme sürecinin başlaması
8 Tasarımların ürüne dönüştürülmesi
9 Tasarımların ürüne dönüştürülmesi
10 Seçilen tasarımların ve ürünlerin koleksiyon haline getirilmesi
11 Alanlarına yönelik sonuç sunumlarının yapılması
12 Alanlarına yönelik sonuç sunumlarının yapılması
13 Alanlarına yönelik sonuç sunumlarının yapılması
14 Tasarım ve ürünlerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Her ders, o dersin konusu hakkındaki bilgiler görsellerle de desteklenerek öğrenciye aktarılır. Öğretim üyesi öğrencileri, alanları doğrultusunda bir ürün tasarım yapmaya yönlendirerek, seçecekleri bir tema doğrultusunda alanlarına yönelik ayrıntılı araştırma yapmalarını, araştırmalarını bir Powerpoint sunumu şeklinde hazırlayarak derste sunmalarını, araştırmalar doğrultusunda yeni tasarımlar yapmalarını ister.
Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Gözden geçirme oturumları öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk saatinde gerçekleştirilecektir. Seçtikleri konu doğrultusunda yapacakları tasarımların tasarlama süreçleri(eskiz, tasarım haline getirme ve üretim süreci) her ders takip edilecektir. Hazırlanması istenen Powerpoint sunumlar öğrencilerin anlatma gününe kadar gözden geçirilecek ve gerekli düzeltmeler talep edilecektir. Her ders, anlatılacak dersin konusuna yönelik sınıf içi tartışmalar yapılacak, bu tartışmalarda ortaya çıkan sonuçlar doğrultusunda daha detaylı durulması gereken konular saptanacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, tartışma konusu ile ilgili görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 DKL Derse Katılım
4 BNS Başarı Notu ODV * 0.30 + PRJ * 0.50 +DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 3 4 12
Rapor Sunma 11 3 33
Ders Anlatımı 11 1 11
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Tasarım Projesi 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Proje Ödevi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14