DERS ADI

: Ailede Görüşme ve Danışmanlık Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5094 Ailede Görüşme ve Danışmanlık Becerileri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı çift ve aileyle ilişki kurmayı, bireyi, çifti ve aileyi kapsamlı bir biçimde değerlendirmeyi; sorunları ve terapi hedeflerini belirleyerek terapiyi planlamayı; Aile terapisi yaklaşımlarına özgü psikolojik danışmanlık becerilerini kullanarak çocuklu ailelere ve çiftlere yardımcı olmayı öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Çift ve aileyle ilişki kurabilir ve terapötik birliği oluşturabilir
2   2. Bireyi, çifti ve aileyi farklı bakış açılarıyla değerlendirebilir
3   3. Aile terapisi yaklaşımlara özgün psikolojik danışmanlık tekniklerini kullanabilir
4   4. Aileye danışmanlık yaparken temel alınacak adli, etik ve mesleki ilkeleri açıklayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Danışma becerilerine giriş
2 İlk görüşmede ilgi ve özen gösterme becerileri
3 Etik ilişki kurma ve çalışma ilişkisini yapılandırma becerileri
4 Değerlendirme yapma genel psikososyal değerlendirme
5 Değerlendirme yapma intihar ve başkalarına zarar verme riskini, madde kötüye kullanımını ve biyolojik ya da nörolojik faktörleri değerlendirme
6 Tedavi motivasyonu arttırıcı tepki verme
7 Hedeflerini Belirleme ve Terapiyi Planlama
8 Öğrenci sunumları ve ödevleri
9 Kişiselleştirme becerileri
10 Kişiselleştirme becerileri
11 Başlatma becerileri
12 Başlatma becerileri
13 Sonlandırma becerileri
14 Sonlandırma becerileri
15 Öğrenci sunumları ve ödevleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca R. ve İkiz, F.E. (2021). 21.yüzyılda Yarım Etme Sanatı. Ankara: Nobel Akademi Eğitim
Patterson J. E., Williams L., Edward T. M., Chamow L. & Grauf-Grounds C. (2009) Essential skills in family therapy from the first interview to termination. (2nd ed). New York: The Guilford Press. (Aile Terapisinde Temel Beceriler: İlk Görüşmeden Son Görüşmeye, CK Yayınevi, 2019)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, araştırma, seminer, sunum

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, video gösterimi, uygulama yaptırma, süpervizyon verme, makale tez inceleme, sunum ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mail ile ulaşılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555