DERS ADI

: Ergenlerde Davranış Bozuklukları ve Aile Danışmanlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5109 Ergenlerde Davranış Bozuklukları ve Aile Danışmanlığı SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA EBRU İKİZ

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Ruh sağlığını ve anormalliği ayırt etme kriterlerini, ergenlerin gelişimsel özellikleri ve uyum problemlerini, aile danışmanlığında önleyici ve müdahale edici stratejileri anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ruh sağlığı temel kavramları, ilkeleri ve tarihsel gelişimi kavrayabilme
2   Ergenlik dönemlerinin gelişimsel özellikleri ile uyum problemlerini açıklayabilme
3   Aile danışmanlığında önleyici ve müdahale edici stratejileri anlama
4   Ruh sağlığı kuramlarını meslek alanıyla ve mesleki etik gerekliliklerle bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ruh sağlığının tanımı, tarihsel gelişimi, ruh sağlığı ve eğitim ilişkisi
2 Ruh sağlığı modelleri ve normallik kriterleri
3 Bağlanma ve ruh sağlığı
4 Uyumu etkileyen risk faktörleri
5 Uyumu etkileyen temel kavramlar
6 Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığının değerlendirilmesi
7 Normallik ve uyum sorunlarının tespitinde görüşme ve öykü alma süreci
8 Öğrenci ödevleri ve sunum
9 Okul dönemi uyum ve davranım sorunları
10 Okul dönemi uyum ve davranım sorunları
11 Ergenlik dönemi uyum ve davranım sorunları
12 Ergenlik dönemi uyum ve davranım sorunları
13 Beliren yetişkinlik uyum ve davranım sorunları
14 Beliren yetişkinlik uyum ve davranım sorunları
15 Öğrenci ödevleri ve final sunumÖğrenci ödevleri ve final sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Öztürk, O. & A. Uluşahin (2008).Ruh sağlığı ve bozuklukları 1, Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti.
Savi Çakar, F. (2022) Yaşam Dönemleri Uyum Problemleri, Ankara: Pegem akademi
Savi Çakar, F. (2022) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı: Davranış bozukluklarında tanılama ve tedavi yaklaşımları, Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, video gösterimi, uygulama yaptırma, süpervizyon verme, makale tez inceleme, sunum ve ödev hazırlama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, araştırma, seminer, sunum

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, video gösterimi, uygulama yaptırma, süpervizyon verme, makale tez inceleme, sunum ve ödev hazırlama

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ebru.ikiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

mail ile ulaşılabilir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555555555
ÖK.25555555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555555