DERS ADI

: Türk Kültür Tarihi I (20.Y.Y.)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ATA 6055 Türk Kültür Tarihi I (20.Y.Y.) SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ALEV GÖZCÜ

Dersi Alan Birimler

Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Doktora

Dersin Amacı

Binlerce yıllık geçmişi olan Türk Kültürünün gelişim süreçlerini ortaya koyarak,
günümüzde yaşayan kültür öğelerinin geçmişle bağlantısını öğrencilere kavratmayı
amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türk Kültürünün gelişim evrelerini kavrayabilme
2   Tarihsel süreçte Türklerin yaşam biçimlerine ilişkin genel bir analiz yapabilme
3   Türk Kültür Tarihi'nin kaynakları hakkında değerlendirmede bulunabilme
4   Batı toplumu ile etkileşimde Türklerin gelenek ve görenekler anlamında nasıl bir değişim geçirdiğini tartışabilme
5   Geçmişte günümüze uygarlıklar arası değişimleri kıyaslayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültür ve Uygarlık Kavramlarının Açılımı
2 Türk Kültür Tarihi nin kaynakları hakkında genel bir değerlendirme
3 Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı ve Türk Yurdu
4 İklim ve Coğrafi Koşulların Etkileri
5 Göçlerin Kültüre Etkileri
6 Konar-göçer bozkır kültürünün Yarattığı Uygarlıklar: Hunlar ve Göktürkler
7 Uygurlar ve Kültürel Dönüşüm
8 Ara Sınavı
9 Türk Yazıtları ve Türk Kültür Tarihindeki Yeri
10 Batı ile Etkileşim
11 İslamiyet ve Türkler
12 Türklerde Devlet Yönetimi
13 Türk Kültürü'nün Gelişiminde Selçuklu ve Osmanlı'nın Etkisi
14 Türkçenin Tarihi Gelişimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bozkurt Güvenç, Türk Kimliği Kültür Tarihinin Kaynakları, Boyut Kitapları,İstanbul,2010
Baykara, Tuncer, Türk Kültür Tarihi Araştırmaları, Akademi yay., İzmir, 2007.
Cahen, Claude, Osmanlıdan Önce Anadolu'da Türkler, E. Yay., İstanbul, 1984.
Gökalp, Ziya, Türkçülüğün Esasları, Serdengeçti Yayınları, İstanbul, 1950.
Gürkan, Ahmet, İslam Kültürünün Garbi Medenileşmesi, İstanbul, 1965.
Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, 1984.
Oğuz, Burhan, Türk Halkının Kültür Kökenleri, İstanbul, 1976.
Turan, Şerafettin, Türk Kültür Tarihi, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2004.
Türkdoğan, Orhan, Milli Kültür, Modernleşme ve İslam, İstanbul, 2004.
Kırkpınar, Leyla, Türk Kültür Tarihi, İleri Yayınları, 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Haftalık ders programına göre öğrenciler belirlenen kaynaklardan hazırlanarak, derste
konu anlatımlı, tartışmalı ve uygulamalı bir yöntem izlenecektir. Önce teorik zemin
tamamlanarak, bilgi aktarımı ve sorgulama yapılacaktır. Somut örneklemeler yoluyla veri
ve bilgilerin bazı uygulamaları yapılacaktır. Uygulama kısmında öğrenciler ödev ve
sunumlar hazırlayarak ilgili haftada ders içerisinde sunumlarını yaparak ödevleri
üzerinde tartışma yapılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize / Ödev
2 FN Final Notu
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%40 Ara sınav, %60 final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi uygulamalı sınavlar yapma hakkını
saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına
eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Alev GÖZCÜ
alev.gozcu@deu.edu.tr
0 232 301 79 31
Dokuz Eylül Üniversitesi
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü
Tınaztepe Yerleşkesi Buca İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her Pazartesi 13:00-15:00 arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15
ÖK.24
ÖK.35
ÖK.4
ÖK.54