DERS ADI

: GEMİ DİZEL MOTORLARI I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MEN 2030 GEMİ DİZEL MOTORLARI I ZORUNLU 2 1 0 4

Dersi Veren Birim

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ OLGUN KONUR

Dersi Alan Birimler

Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Öğrencilere dizel motorlarını, çalışma ilkelerini, motoru oluşturan parçaları, parçaların yapısını ve görevlerini, dizel motorlarında yanmayı, gemilerde kullanılan yakıtların özelliklerini öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir dizel makinan çalışma teorisini açıklama
2   Dizel makinanın çevrimini, P-V ve tayming diyagramını anlama
3   Yakıtların ısıl değerini anlama
4   Yağlama yağını analiz edebilme becerisi
5   Teknik talimatları okuyabilme becerisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dizel Motorlar ve Tarihçesi , Uygulama
2 Sabit hareketli dizel motor parçaları ve parçaların tanıtım uygulaması-1
3 Sabit hareketli dizel motor parçaları ve parçaların tanıtım uygulaması-2
4 Dizel Motorların Sınıflandırılması ve Uygulama
5 Dizel Motor Çevrimleri, iki - dört zamanlı motorlar ve uygulama
6 P-V, Zamanlama Diyagramları, Pmax alma uygulaması
7 Süpürme Havası Sistemleri ve T/C gösterilmesi ve uygulama
8 Gavarnör ve uygulama
9 Yanma Değişkenleri ve uygulama
10 Gemilerde Kullanılan Yakıtlar, Yakıt Sistemleri ve uygulama
11 Teorik Ortalama Basınç, Endike Ortalama Basınç , Endike Güç ve uygulama
12 Fren gücü, Mekanik Kayıplar Gücü ve uygulama
13 Yağlama Sistemi ve Elemanları, Yağ Testi Uygulaması
14 Ana ve Yardımcı Makine Sistemler İlişkileri, Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.F. Küçükşahin, Dizel Motorları, Güven Kitapevi, İstanbul, 1999
2.J. B. Woodward, Low Speed Marine Diesel, John Wiley, New York, 1988
3.F. Christopher, Bunkers, Lloyd s of London Press Ltd., London, 1986
4.S. H. Henshall, Medium and High Speed Diesel Engines for Marine Use, London, 1992

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Müşterek ve aktif öğretme ve öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV 1 ÖDEV 1
3 ODV 2 ÖDEV 2
4 ODV 3 ÖDEV 3
5 YYS YARIYIL SONU SINAVI
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV 1 + ODV 2 + ODV 3 / 3 * 0.15 + YYS * 0.60
7 BUT BÜTÜNLEME
8 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.25 + ODV 1 + ODV 2 + ODV 3 / 3 * 0.15 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

PÇ - ÖÇ matrisleri oluturulmuş ve her bir ÖÇ için değerlendirilme yöntemi belirlenmiştir. Öğrencilerin her bir ÖÇ için 60 ve üzeri başarı ortalaması olması beklenmektedir. Ayrıca ders değerlendirme anketlerinde, dersin hedeflerinde olan program çıktılarının 4 ve üzeri olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

olgun.konur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.555