DERS ADI

: Çocuk Hemşireliği Kuram ve Modelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6034 Çocuk Hemşireliği Kuram ve Modelleri SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere, çocuk hemşireliği kuram ve modelleri doğrultusunda çocuk ve ailesine bütüncül bir bakım verilebilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk hemşireliğine ilişkin kuram ve modelleri tanımlayabilme
2   Çocuk hemşireliğine ilişkin kuram ve modelleri karşılaştırabilme
3   Çocuk ve ailesinin bakımını planlarken kuram ve model kullanımının önemini ifade edebilme
4   Çocuk hemşireliği kuram ve modelleri doğrultusunda çocuk ve ailesinin bakımını planlayabilme
5   Çocuk hemşireliği kuram ve modellerini klinik alanda kullanabilme
6   Çocuk ve ailesine yönelik hemşirelik hizmetlerini çocuk hemşireliği kuram ve modelleri ile ilişkilendirebilme
7   Çocuk gelişimini kuramlarla ilişkilendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocuk Hemşireliği Kuram ve Modeleri Dersine Giriş, Kuram ve Model kullanımının çocuk bakımındaki önemi Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
2 Planlı Davranış Teorisi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
3 Ozbakım eksikliği Kuramı Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
4 Sistemler Modeli-I Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
5 Sistemler Modeli-II Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
6 İnsan Hatası Teorisi Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
7 Ara Sınav Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
8 Bilgi İşleme Kuramı-Gagne-I Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
9 Bilgi İşleme Kuramı-Gagne-II Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
10 Maturasyon Teorisi- Gesel Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
11 Adaptasyon Teorisi-I Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
12 Adaptasyon Teorisi-II Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
13 Etholojik Kuram Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
14 İşaret Kuramı-Tolman Prof. Dr. Murat Bektaş Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
15 Değerlendirme ve geribildirim Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitabevi, 9. Baskı, Ankara, 2004.
2. Aydın, A., Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Alfa Yayınları, İstanbul, Nisan, 2000
3. Yeşilyaprak, B., Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem A Yayıncılık, 5. Baskı, 2003.
4. Kail, R., V., Children And Their Development, Third Edition, Pearson Prentice Hall, Malaysia, 2004
5. Bayhan, P., S., Artan, İ., Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, 2004, ss: 61-62.
6. Webb, P., K., Piaget: Implications for teaching, , Theory into practice, volüme XIX, Number 2, 2001
7. Crain, W., Theories of Development, Concepts and Applications, Fifth Edition, Pearson Prentice Hall, New Jersey, 2005
8. Kavaklı, A., Çocukluk Yaşlarında Büyüme ve Gelişme, Hilal Matbaacılık, İstanbul, 1992.
9. Hergenhahn,B., R., Olson, B., R., An Introduction to Theories of Learning, Prentice Hall, USA, 2001

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS Başarı ODV * 0.50+ FN* 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.50+ BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı : Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Murat Bektaş
murat.bektas@deu.edu.tr
02324124782

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Weekday 13:00-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Sunum hazırlama 4 2 8
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 217

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355555
ÖK.455555
ÖK.55555555
ÖK.655555
ÖK.7555