DERS ADI

: Çocuk Hematoloji Onkoloji Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 6040 Çocuk Hematoloji Onkoloji Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜLÇİN ÖZALP GERÇEKER

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, pediatri hemşirelerinin hematolojik ve onkolojik hastalıklarda bakım
ve tedavi yönetimine ilişkin bilgi ve ilkeleri, pediatri hemşireliğine ilişkin rol ve işlevleriyle
bütünleştirerek ele almayı, çocuk ve ailesinin hastalık yönetimine ilişkin bilgilerini geliştirmeyi
amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukluk çağı kanserlerini tanımlayabilme/bilgisine sahip olma
2   Semptom yönetimini bilme ve kanıta dayalı uygulamaların farkında olabilme
3   Çocuk ve ailesine bütüncül yaklaşım planlayabilme
4   Çocuk ve ailesiyle iletişim ve yaklaşım ilkelerinin farkında olabilme
5   Kanserli çocuğun tedavi sürecindeki izlemi ve bakımı değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocukluk Çağı Kanserlerinin Epidemiyolojisi ve İnsidansı ve Çocukluk Çağında Sık Görülen Hematolojik ve Onkolojik Kanser Türleri ve Özellikleri Çocukluk Çağında Sık Görülen Hematolojik ve Onkolojik Kanser Türleri ve Özellikleri Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
2 Kanser Oluşum Süreci Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
3 Tanı ve Tedavi Yöntemlerinde Hemşirelik Bakımı Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
4 İlaç Yönetiminde Teknolojik Yenilikler Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
5 Çocuklarda Kemik İliği/Kök Hücre Nakli ve Hemşirelik Yönetimi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
6 Santral Venöz Kateter Yönetimi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
7 Çocukluk Çağı Kanserlerinde Semptom Yönetimi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
8 ARA SINAV Prof. Dr. Murat BEKTAŞ
9 Semptom Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
10 Hematolojik ve Onkolojik Acillere Hemşirelik Yaklaşımları Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
11 Pediatrik Palyatif Bakım ve hemşirelik yaklaşımları Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
12 Kanser Tanısı Alan Çocuğa ve Ailesine Psikososyal Yaklaşım Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
13 Kanserli Çocuk ile İletişim Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
14 Terminal Dönemdeki Kanserli Çocuk ve Ailesine Yaklaşım Yas Sürecinde Yaklaşım ve hemşirelik yönetimi Prof. Dr. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri
15 Kanserden Kurtulan Çocuğa ve Ailesine Yaklaşım ve tedavisi biten hastanın izlemi Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Pamela S. Hinds ,  Lauri Linder .(2020). Pediatric Oncology Nursing: Defining Care Through Science.
Springer.
2.D eborah Tomlinson ,  Nancy E. Kline (Director, Research and Evidence-Based Practice) . Pediatric
Oncology Nursing: Advanced Clinical Handbook. Springer.
2. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen
Kitabevi.Çavuşoğlu H (2013). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset, Ankara. 
2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık.
3-Polat S., Gürol A. (2018). Çocuklarda Ağrı Yönetimi Hemşireler ve Sağlık Profesyonelleri İçin Bir
Rehber. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. LTD. ŞTİ. Ankara.
6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants
and Children (Mosby) Hardcover (2006).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PRJ Proje
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + PRJ * 0.10 + FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + PRJ * 0.10 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Tüm öğrenme çıktıları ödev/sunum hazırlama, dere katılım, vize ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER - gulcin.ozalp@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.555555