Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. GÜLENDAM KARADAĞ |
Dersi Alan Birimler |
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencinin savunmasız grupların kimler olduğu, dünyadaki epidemiyolojisi, yaşadıkları sosyokültürel, psikolojik ve ekomomik sorunlar hakkında bilgi sahibi olması, savunmasız gruplarda sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik politikalar doğrultusunda hemşirelik rollerini kullanarak analiz etmesi ve tüm bu bilgi kazanımları sırasında zihinsel süreçlerini (yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme, karar verme) kullanarak alana özgü hemşirelik yaklaşımlarına ilişkin bilgiyi ve beceriyi güncel literatür ve kanıta dayalı son bilgiler doğrultusunda öğrenmesini amaçlamaktadır. Ayrıca savunmasız grupların yaşadıkları sorunların ve bakımın yönetimini profesyonel hemşirelik yaklaşımları multidisipliner işbirliği ile gerçekleştirmesini sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Soner G, Avcı İA. Savunmasız gruplar, risk yönetimi ve halk sağlığı hemşiresinin rolü. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(1):14-22. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri: |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dokuz Eyül Üniversitesi Lisansüstü dersler yönetmeliği |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof. Dr. Gülerndam Karadağ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|