DERS ADI

: Savunmasız Grupların Bakım Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 6067 Savunmasız Grupların Bakım Yönetimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLENDAM KARADAĞ

Dersi Alan Birimler

Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Toplumlarda savunmasız grupların kimler olduğunu bilme
2   Dünyada savunmasız grupların epidemiyolojisini bilme
3   Savunmasız gruplarda sosyal belirleyicileri öğrenme
4   Savunmasız grupların yaşadıkları bireysel, toplumsal, kültürel ve psikolojik sorunları nedenlerini ele alma ve tartışma
5   Savunmasız grupların yaşadıkları sorunların bireysel, ekonomik ve toplumsal etkilerini hemşirelik yaklaşımlarıyla birlikte ele alarak tartışabilme
6   Savunmasız gruplara yönelik dünyadaki ve ülkemizdeki politikaları öğrenme ve tartışma
7   Savunmasız grupların bakım yönetimini multidisipliner profesyonel hemşirelik yaklaşımları ile ele alarak çözüm önerileri üretme
8   Savunmasız gruplara yönelik hemşirelik yaklaşımlarını geliştirmeye yönelik yenilikçi bakım stratejileri oluşturabilmek için güncel literatürü bilimsel araştırma yöntemleri doğrultusunda inceleyebilme ve uygulamaya aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş, Dersin Tanıtımı Savunmasız / Kırılgan Grup ve Sağlığı Geliştirme Kavramlarına Genel bir Bakış Yoksullar ve İşsizlerin Bakım Yönetimi
2 Savunmasız Gruplarda Sosyal Belirleyiciler Dünyadaki Ülkemizdeki Politikalar ve Sağlığı Geliştirme Programları Sığınmacı, Mülteci ve Göçmenlerin Bakım Yönetimi
3 Fiziksel/Ortopedik, Görme ve İşitme Engellilerin Bakım Yönetimi Etnik Kimliğe Dayalı Gruplar/Azınlıkların (Romanlar, Farklı Kültür ve Dillere Sahip vb.) Bakım Yönetimi
4 Sokakta Yaşayanlarda ve Evsizlerin Bakım Yönetimi Tek Ebeveynli Ailelerin Bakım Yönetimi Ders değerlendirilmesi ve önerilerin tartışılması
5 Özgül Öğrenme Güçlüğü ve Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Bakım Vericilerinin Bakım Yönetimi
6 Yalnız Yaşayan Yaşlıların Bakım Yönetimi
7 Alkol ve Uyuşturucu Madde Kullananlarda Bakım Yönetimi
8 Tutuklu ve Hükümlülerin Bakım Yönetimi
9 LGBTI+ Bireylerin Bakım Yönetimi
10 Erken Yaşta ve Zorla Evlenen Çocukların ve Adölesan Annelerin Bakım Yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri:
Görsel destekli sunum
Olgu tartışması
Seminer, konferans,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları,
Video gösterimi
Beyin Fırtınası
Uygulama alanları (klinik ortam)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 3 15 45
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.45555
ÖK.5555
ÖK.655555
ÖK.75555
ÖK.855555