DERS ADI

: Yardımcı Üreme Teknikleri ve Hemşirelik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKH 6039 Yardımcı Üreme Teknikleri ve Hemşirelik SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MERLİNDA ALUŞ TOKAT

Dersi Alan Birimler

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders öğrencinin , Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yüt ve infertilite hemşireliği alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmeye yönelik olarak kapsamlı , güncel literatüre ve kanıta dayalı son bilgileri ve hemşirelik yaklaşımlarının teorisini ve uygulamasını öğrenmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnfertiliteye ilişkin kavramlarını ve sorunlarını dünya ve ülke düzeyinde tartışabilme
2   Yardımcı Üreme Tekniği uygulanan kadınların olası sorunlarını hemşirelik bilgisi ile sentez edebilme
3   olası sorunlarının çözümü ve hemşirelik yaklaşımlarına ilişkin kanıt çalışmalarını yorumlayabilme
4   İnfertil kadınların sorunlarını ve bu sorunlara çözüm sağlayacak hemşirelik girişimlerini ,bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak inceleyebilmeli.
5   İnfertilite ve yardımcı üreme tekniklerine yönelik özgün düşünce ve/veya araştırmalar ile yeni bilgiler oluşturmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
5 * İnfertil çiftler ve yardımcı üreme teknikleri için yaşadığı psiko-sosyal sorunlar * İnfertil çiftler ve yardımcı üreme tekniklerinde yaşanan etik sorunlar ve hemşirelik * Yardımcı üreme teknikleri uygulanan bireylere eğitim ve danışmanlık
9 * Yardımcı üreme teknikleri * Yardımcı üreme tekniklerinde hasta seçimi * Tedavi karında etik yaklaşımlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Atasü T, Öçer F. Gebelikte Fetusa ve Yenidoğana Zararlı Etkenler. Nobel Kitabevi İstanbul , 2000.
2. Ed: Beksaç, S. Maternal-Fetal Tıp & Perinatoloji. Nobel Kitabevi İstanbul , 2001.
3. Gilbert, E. Harmon, J.Yüksek Riskli Gebelik ve Doğum. Çeviri: Lale Taşkın, Palme Yayıncılık: Anakara 2002.
4. Littleton, Y.L, Engebrestson, J. Maternal, Neonatal and Women s Health Nursing. Delmar Thomson Learning. Colombia 2002.
5. London, M. Leadewing, P. Maternal Newborn Child Nursing. Family Centred Care, Prentice Hall New Jersey 2003.
6. Maternal Fetal Tıp ve Perinatoloji Derneği: Tanı ve Tedavi Kılavuzları 2005. Güneş Kitabevi 2005.
7. Reeder, Martin, Koniak. Maternity Nursing Family, Newborn and Women s Health Care 18. Baskı 1997.
8. Şirin.A Kadın sağlığı Bedray Basın-Yayıncılık.Ekim 2008 istanbul

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum,
Vaka örnekleri üzerinden tartışma,
Ödev sunumları
Uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(Öğrenme çıktılarının hangi boyutları hangi değerlendirme kriteri ile ölçülüyor Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Merlinda Aluş Tokat
e-mail: merlinda.alus@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 70
Doç. Dr. Dilek Bilgiç
e-mail: dilek.bilgic@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 69 68
Dr. Öğr. Üyesi Hande Yağcan
e-mail: hande.dag@deu.edu.tr
tel: 0-232-412 47 76

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Ödev Hazırlama 5 12 60
Sunum Hazırlama 5 3 15
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 145

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55555