DERS ADI

: Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğinde Kuram ve Modellerin Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CHH 6025 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliğinde Kuram ve Modellerin Kullanımı SEÇMELİ 2 2 0 9

Dersi Veren Birim

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM BİLİK

Dersi Alan Birimler

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cerrahi hastalarının bakımında kuram(lar)ın ve model(ler) rin kullanılmasının önemini açıklayabilir.
2   Tez çalışmasının kavramsal çerçevesinde kullanacağı kuram(lar)ın ve model(ler) rin temel varsayımlarını ve tanımlamalarını tartışabilir.
3   Tez çalışmasının kavramsal çerçevesinde kullanacağı kuram(lar)ın ve model(ler)rin kullanıldığı araştırmaların sonuçlarını raporunda sentez ederek kullanabilir.
4   Tez çalışmasında odaklandığı cerrahi hasta grubunun stresörlerini, bakım gereksinimlerin, hemşirelik girişimlerini ve sonuçlarını kuram (lar)ın ve model(ler)re ve bu konuda yapılan araştırma bulgularına göre irdeleyebilir.
5   Tez çalışmasında odaklandığı cerrahi hasta grubundan örnek bir olguyu ameliyat öncesi, sırası ve sonrası izler, bakımını yürütür, derinlemesine görüşerek bütüncül olarak analiz eder, tanılamalara giderek özgün yorumlarıyla APA formatında kurama /modele dayalı bir olgu analizi makalesi yazabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı hemşirelik, Kanıta dayalı hemşireliğin bileşenleri, tarihçesi, yararları, kanıt tipleri ve kanıt düzeyleri Kanıta dayalı hemşirelik niçin gereklidir Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ile ilgili engeller (bireysel, kurumsal) Yanıtlanabilir bir soru oluşturma (PICO) Kanıta ulaşma ve kanıt kaynakları
2 Randomize kontrollü çalışmalar nedir Nasıl yapılır Amaçları nelerdir Randomizasyon yöntemleri nelerdir Randomize kontrollü çalışmaların değerlendirilmesi (Consort, Jadad ölçeği vb) Sistematik incelemeler ve meta analizler nedir Nasıl yapılır Amaçları nelerdir Avantajları nelerdir

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Görsel destekli sunum
Araştırmaların incelenmesi
Uygulamada kuram /modele dayalı olgunun izlenmesi ve bakımı
Kuram /modele dayalı olgu analizi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrenci, bu dersin birinci bloğunda tez alanına yönelik hemşirelik modelini kapsamlı olarak hazırlayarak tezine entegre etmesi gereken alanları belirler ve rapor olarak sunar.
2 Edindiği yeni bilgiye dayalı tezine yönelik hazırlık ve planlamasını gözden geçirir ve değişiklik önerilerini danışmanıyla tartışır.
3. İkinci blokta öğrenci, hemşirelik modeli konusunda öğrendiği bilgileri hasta verileri ile entegre ederek, modelin hemşirelik alanında kullanımına ilişkin APA formatında bir makale hazırlar.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 1 30 30
Ders anlatımı 2 15 30
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 2 30 60
Final sınavına hazırlık 1 30 30
Ödev hazırlama 2 30 60
Sunum hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14444454
ÖK.24444454
ÖK.34445445324
ÖK.4444544534
ÖK.5444544534