Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzik Öğretmenliği Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MÜMTAZ HAKAN SAKAR |
Dersi Alan Birimler |
Müzik Öğretmenliği Doktora |
Dersin Amacı |
Müzik ve toplumsal cinsiyet çalışmaları, deneysel ve post yapısalcı müzik araştırmaları içerisinde özellikle 20. yy ın ikinci yarısından bu yana süregeliyor. Aynı zamanda müzik eğitimi disiplini de buna duyarsız kalmamaktadır. Cinsiyetli ve verili bir toplumda yer alan bireyler olarak öncelikle cinsiyetin bir kimliklenme aksı olduğunu fark etmek, kimliğin müziğe yansıması ve bu yansımanın müziksel sonuçlarını fark edebilmek ve böylece bir müzik araştırmacısı için geniş perspektiften konuya yaklaşmak, son derece önemlidir. Bu bağlamda toplumsal cinsiyet kültürü içerisinde müziği ve müzik içerisinde toplumsal cinsiyet kültürünü ele alan son dönem akademik çalışmaları, disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Müzik eğitimi disiplini de etnomüzikoloji disiplininden ödünç aldığı kavramlar ile `cinsiyet ve müzik eğitimi üzerine araştırmalarını yoğunlaştırmaktadır. Cinsiyeti, kültürel kimlik düşüncesiyle ele alarak gerçekleştirilen bu çalışmalar, etnomüzikoloji ve müzik eğitimi araştırmalarında dünya ölçeğinde öne çıkmaya başlamıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
AUERBACH, Susan; From Singing To Lamenting: Women s Musical Role in a |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
seminer hazırlama, olgu sunumu ve tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
hakan.sakar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|