DERS ADI

: Mekan Temsil Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 6089 Mekan Temsil Teknikleri SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BAHAR SOĞUKKUYU POYRAZ

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Görsel iletişim tasarımının farklı disiplinlerle ilişkisini kurarak sergileme teknikleri geliştirmek. Mekan, imge, yazı unsurları ile gerçekleştirilen düzenlemeleri analiz etmek, farklı malzemeler ve temalar üzerinden uygulamalarını gerçekleştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Grafik tasarım ve plastik sanatlar alanında bilgi, veri aktarımının temsili üzerine bilgi sahibi olma.
2   Görsel iletişim tasarımı uygulama sürecinde tasarım ilkelerini ve elemanlarını öğrenme ve değerlendirme.
3   Sergilenecek çalışmanın mekanda temsilinin hazırlığı sürecinde görsel iletişimin rolünü bilme ve uygulama.
4   Görsel ve tipografik unsurları sergileme sürecinde tasarıma uygulama.
5   Görsel bütünlüğü, devamlılık ilkesini tanımlama ve uygulama.
6   Yenilikçi tasarım çözümlerini kullanarak disiplinlerarası bilgi birikimine sahip olma ve çalışmalarına dahil etme.
7   Profesyonel, etik ve sosyal sorumlulukları tasarım uygulamalarına aktarma.
8   Sergileme sürecinde estetik kaygılar ve ilgili çözüm önerileri geliştirme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel İletişim Tasarımında Temel Tasarım Elemanları
2 Görsel İletişim Tasarımında Temel Tasarım İlkeleri
3 Görsel İletişim Tasarımında Gestalt İlkeleri
4 Mekan, görsel tasarım ve tipografi ilişkisi
5 Kamusal Alan & Görsel Tasarım
6 Kentsel Mekan & Görsel Tasarım
7 Görsel Tasarım & Disiplinlerarasılık
8 Vize +Enstalasyon uygulamalarında grafik tasarım
9 Sergileme tasarımında görsel iletişim ve malzeme kullanımı
10 Fuar alanı stand tasarımında görsel iletişim
11 Mekan temsillerinde sosyo-kültürel yansımalar
12 Mekan temsillerinde sembollerin kullanımı
13 Sayısal ortam ve sergileme, uygulama
14 Sayısal ortam ve sergileme, uygulama
15 Sayısal ortam ve sergileme, strüktür hazırlama
16 Final Çalışmaların değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Mekan, Kültür, İktidar Küreselleşen Kentlerde Yeni Kimlikler (Ayşe Öncü & Petra Weyland, 2013), İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer, 2002).
Yardımcı kaynaklar: Modern Sanat ve Yeni Tipografi (Namık Kemal Sarıkavak, 2007), Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı (Tevfik Fikret Uçar, 2004), Adverstising & Promotion (Chris Hackley, 2005), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir (Veronique Vienne , Steven Heller, 2016), Sanat Manifestoları (Ali Artun, 2011), Sanat Eserinin Kökeni (Martin Heidegger, 2007) .

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Yaparak öğrenme
2. İşbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Konunun anlaşılması
2. Nicelik / nitelik
3. Katılım

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

baharsgky@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11111111
ÖK.21111111
ÖK.31111111111111
ÖK.4111111111111111
ÖK.5111111111111111
ÖK.6111111111111111
ÖK.7111111111111111
ÖK.8111111111111111