DERS ADI

: Matematiksel Modelleme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 6074 Matematiksel Modelleme SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin matematiksel modelleme kavramı ve modelleme süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları, farklı modelleme problemleri üzerinde çalışmaları, kendilerinin de modelleme problemleri geliştirmeleri, sınıf içi modelleme uygulamaları hakkında bilgilenmeleri, modelleme uygulamaları tasarlamaları, farklı örnekler üzerinden modelleme problemi çözen öğrencilerin sergiledikleri çözüm yaklaşımları ve düşünme süreçlerini inceleyip değerlendirmeleri amaçlanmaktadır. Öğrencilerin derste elde ettikleri bilgiler ve deneyimler ışığında öğretmenlik yaşantılarında modelleme uygulamaları geliştirme ve bu uygulamaları yürütme bilgi ve becerilerine sahip olmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiksel modelleme kavramını ve modelleme süreçlerini açıklayabilme
2   Modelleme problemlerini çözebilme
3   Modelleme problemleri geliştirebilme
4   Öğrencilerin modelleme problemlerine ilişkin çözümlerini değerlendirebilme
5   Sınıf içi/dışı modelleme uygulamaları geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematiksel modelleme kavramı
2 Matematiksel modelleme ve problem çözme
3 Matematik öğretiminde modeller ve modelleme süreci
4 Modelleme döngüsü
5 Model geliştirme basamakları
6 Model geliştirme basamakları
7 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması
8 Modelleme etkinliklerinin matematik sınıflarında uygulanması
9 Sınıf içi uygulamalarda öğretmenin rolü
10 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
11 Matematiksel modelleme etkinlikleri hazırlama
12 Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
13 Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
14 Öğrencilerin matematiksel düşünme süreçlerinin izlenmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Bukova Güzel, E. (Ed.). (2016). Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme. Ankara: Pegem Akademi.
2. Esra Bukova Güzel, E., Doğan, M. F., Özaltun Çelik, A., Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış. Ankara: Pegem Akademi.
3.Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1555554
ÖK.25555555554
ÖK.35555455554
ÖK.45555455554
ÖK.55555455554