DERS ADI

: Matematikte Probleme Dayalı Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İME 6026 Matematikte Probleme Dayalı Öğrenme SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Matematik eğitiminde aktif öğrenme yöntemlerinden probleme dayalı öğrenmenin ne olduğu, uygulama süreci, PDÖ modülleri nasıl hazırlanacağı ve ölçme-değerlendirme sürecinin ne olduğuna dair bilgi sahibi olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Probleme dayalı öğrenme hakkında bilgilenmek
2   Matematik derslerinde probleme dayalı öğrenme hakkında bilgilenmek
3   Matematik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin uygulama süreci bilgilenmek
4   Matematik eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin ölçme-değerlendirme sürecinin ne olduğuna dair bilgi sahibi olmaktır.
5   Matematik eğitiminde probleme dayalı öğrenme modülleri hazırlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Probleme dayalı öğrenmenin amacı
2 Probleme dayalı öğrenmenin yöntemi ve tarihçesi
3 Kaynak desteği ile makale incelemesi
4 Probleme dayalı öğrenme ve yapısalcılık
5 Probleme dayalı öğrenme ve aktif öğrenme
6 Probleme dayalı öğrenmede öğrenci rolleri
7 Kaynak desteği ile makale incelemesi
8 Kaynak desteği ile makale incelemesi
9 Probleme dayalı öğrenmede eğitim yönlendiricisinin rolü
10 Probleme dayalı öğrenmede senaryo
11 Probleme dayalı öğrenmede senaryo yazımı ve örnekler
12 Probleme dayalı öğrenmede oturumlar
13 Probleme dayalı öğrenmede değerlendirme
14 Probleme dayalı öğrenmede grup dinamiği
15 Proje

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Boud, D., & Feletti, G. (1997). The challenge of problem-based learning (2nd ed.). Kogan Page: London.
Torp, L. & Sage, S. (2002). Problem as possibilities: Problem-based learning for K-16 education. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Hmelo S, Cindy E. Problem-Based Learning: What and How Do Students Learn Educational Psychology Review. 2004; 16:235-66.
Leary, H., Walker, A., Lefler, M. & Kuo, Y. (2019). Self-directed learning in problem-based learning. In The Wiley Handbook of Problem-Based Learning (pp. 181 198), John Wiley & Sons, Inc.: Hoboken, NJ, USA.
Cantürk Günhan Berna, (2024). Geometri Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme. Geometri Öğretiminde Farklı Yaklaşımlar", Vizetek, Ankara, pp.223-424.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma- inceleme, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 SNM Sunum
3 BNS BNS PR * 0.80 + SNM * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 20 20
Kitap Okuma 1 25 25
Sunum hazırlama 8 4 32
Proje Ödevi 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12555
ÖK.225553
ÖK.3333333333333
ÖK.4333333333333
ÖK.5333333333333