DERS ADI

: Matematik Öğretmeni Eğitiminde Videoların Kullanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 6072 Matematik Öğretmeni Eğitiminde Videoların Kullanımı SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen eğitiminde videoların kullanımını uygulama örnekleri ile tanıtmaktır. Bu kapsamda matematik öğretmeni eğitiminde video temelli yaklaşımlar da ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Videoların öğretmen eğitiminde kullanımı ve önemini açıklar.
2   Öğretmen eğitiminde kullanılan video temelli yaklaşımları tanır.
3   Matematik öğretmeni eğitiminde yapılan video temelli çalışmaları tanır.
4   Video temelli bir araştırma tasarlar, uygular ve raporlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Videoların öğretmen eğitiminde kullanımı
3 Öğretmen eğitiminde kullanılan video temelli yaklaşımlar
4 Ders imecesi modeli
5 Ders imecesi modeli
6 Ders imecesi modeli kullanılarak yapılan matematik eğitimi çalışmalarının incelenmesi
7 Ders imecesi modeli kullanılarak yapılan matematik eğitimi çalışmalarının incelenmesi
8 Ödev Sunumları
9 Video kulüp modeli
10 Video kulüp modeli
11 Video kulüp modeli kullanılarak yapılan matematik eğitimi çalışmalarının incelenmesi
12 Video kulüp modeli kullanılarak yapılan matematik eğitimi çalışmalarının incelenmesi, öğretmenin fark etme becerisi
13 Video temelli bir araştırma tasarımı, uygulaması
14 Video temelli bir araştırma tasarımı, uygulaması ve sunumu
15 Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, G. Ö. (2020). Video Kulu p Modelinin O g retmenlerin Mesleki Gelis iminde Katkısının I ncelenmesi. Oltu Beşeri ve Sosyal Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(1), 127-145.
Borko, H., Jacobs, J., Eiteljorg, E., & Pittman, M. E. (2008). Video as a tool for fostering productive discussions in mathematics professional development. Teaching and Teacher Education, 24(2), 417-436.
Fernandez, C., & Yoshida, M. (2012). Lesson study: A Japanese approach to improving mathematics teaching and learning. Routledge.
Gaudin, C., & Chaliès, S. (2015). Video viewing in teacher education and professional development: A literature review. Educational research review, 16, 41-67.
Lewis, C. C., Perry, R. R., & Hurd, J. (2009). Improving mathematics instruction through lesson study: A theoretical model and North American case. Journal of Mathematics Teacher Education, 12, 285-304.
Özdemir-Baki, G. (2023). Matematik ve fen öğretmenlerinin mesleki gelişiminde kullanılan video temelli modeller. In F. Erdoğan (Ed.), Matematik ve fen bilimleri eğitiminde yeni yaklaşımlar-2023 (pp. 179-201). Efe Akademi Yayınları.
Santagata, R., König, J., Scheiner, T., Nguyen, H., Adleff, A. K., Yang, X., & Kaiser, G. (2021). Mathematics teacher learning to notice: A systematic review of studies of video-based programs. ZDM Mathematics Education, 53(1), 119-134.
Schoenfeld, A. H. (2017). Uses of video in understanding and improving mathematical thinking and teaching. Journal of Mathematics Teacher Education, 20, 415-432.
van Es, E. A., & Sherin, M. G. (2008). Mathematics teachers learning to notice in the context of a video club. Teaching and Teacher Education, 24(2), 244 276. https://doi.org/10.1016/j.tate.2006.11.005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154432422233551
ÖK.254432422233551
ÖK.354432422233551
ÖK.454432422233551