DERS ADI

: Mekansal Sorgulama Teknikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SAC 6071 Mekansal Sorgulama Teknikleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HASAN ÇUKUR

Dersi Alan Birimler

Coğrafya Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Mezunlarımız tarafından Coğrafya dersleri ve çalışmalarında ihtiyaç duydukları tematik harita yapımı ile mekânsal sorgulama teknikleri ; CBS yazılım ve donanımların uygun yöntemler kullanılarak yapılabilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Veri tabanı kurmayı bilir
2   Oluşturduğu veri tabanına göre tematik harita üretebilir
3   Veri tabanına göre akıllı harita üretebilir
4   Farklı katmanlardaki bağımsız verilerden bağımlı değişkene göre harita üretebilir
5   Mekansal sorgulama analizi yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tematik haritalara giriş
2 Grafik bilgiler
3 Grafik olmayan bilgiler
4 Veri tabanı oluşturulması
5 Tematik haritalar için uygun verilerin toplanması
6 Tematik harita yapımı
7 Tematik harita yapımı
8 Ara Sınav
9 Farklı bileşenlerin analizi
10 Mekansal sorgulama analizi
11 Ağırlıklandırılmış verilerle mekânsal sorgulama
12 Ağırlıklandırılmış verilerle mekânsal sorgulama
13 Haritaların yorumlanması
14 Haritaların raporlanması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cukur, H., Oban, R.C., Gunduzoglu, H.A.G. Land use suitability analysis of the ulubey canyon (Usak Turkey) and its surroundings (2019) 63 (1), pp. 105-119.
Clarke, K. C., 1986. Advances in geographic information systems, computers, environment and urban systems, Vol. 10, pp. 175 184.
Maliene V, Grigonis V, Palevi ius V, Griffiths S (2011). "Geographic information system: Old principles with new capabilities". Urban Design International. 16 (1): 1 6. doi:10.1057/udi.2010.25.
Greene, R.; Devillers, R.; Luther, J.E.; Eddy, B.G. (2011). "GIS-based multi-criteria analysis". Geography Compass. 5/6 (6): 412 432. doi:10.1111/j.1749-8198.2011.00431.x
Kumar, Dr Deepak; Das, Bhumika (23 May 2015). "Recent Trends in GIS Applications". Rochester, NY. SSRN 2609707.
Milson, Andrew J.; Demirci, Ali; Kerski, Joseph J., eds. (2012). International perspectives on teaching and learning with GIS in secondary schools (Submitted manuscript). Dordrecht; New York: Springer-Verlag. doi:10.1007/978-94-007-2120-3
Jekel, Thomas; Sanchez, Eric; Gryl, Inga; Juneau-Sion, Caroline; Lyon, John, eds. (2014). Learning and teaching with geomedia. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing. ISBN 9781443862134. OCLC 885014629
Solari, Osvaldo Muñiz; Demirci, Ali; Schee, Joop van der, eds. (2015). Geospatial technologies and geography education in a changing world: geospatial practices and lessons learned. Advances in Geographical and Environmental Sciences. T ky ; New York: Springer-Verlag. doi:10.1007/978-4-431-55519-3
Akbulak, C. Analitik hiyerarsi süreci ve coğrafi bilgi sistemleri ile Yukari Kara Menderes Havzasi'nin arazi kullanimi uygunluk analizi (2010) Uluslararasi Insan Bilimleri Dergisi/ Journal of Human Science, 7 (2), pp. 557-576.
Carver, S.J. (1991) Integrating multi-criteria evaluation with geographical information systems.
International Journal of Geographical Information Systems, 5 (3), pp. 321-339. doi: 10.1080/02693799108927858
Jankowski, P. (1995) Integrating geographical information systems and multiple criteria decision-making methods. International Journal of Geographical Information Systems, 9 (3), pp. 251-273. doi: 10.1080/02693799508902036
Çukur H., Coğrafya öğretiminin hedefleri ve Coğrafi Bilgi Sistemleri, Buca Eğitim Fak.Derg. Sayı: 18
Turoğlu H., CBS nin Temel Esasları
Yomralıoğlu T., CBS nin Temel Esasları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadiye.kkaragoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444
ÖK.2
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5453