DERS ADI

: Türk-İslam Mimarisi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İTS 6008 Türk-İslam Mimarisi II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞENAY ÖZGÜR YILDIZ

Dersi Alan Birimler

İslam Tarihi ve Sanatları Doktora

Dersin Amacı

Türk Sanatında görülen ikonografik motifler geniş bir perspektiften değerlendirmek. Üslup sorunu, tipoloji, mimari plastik gibi konular üzerinde durarak bu konulara açıklık getirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarihsel çevreyi bir bütün olarak algılar ve geniş bir perspektiften değerlendirir.
2   Türk sanatında görülen ikonografik motifleri tanır ve analiz eder.
3   Alanıyla ilgili sorunu belirler, çözüm yollarını alternatifleriyle projelendirir.
4   Mimarlık ve kültür mirasının korunmasına yönelik çözümler üretir.
5   Türk İslam Sanatı alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İkonografi ve İkonoloji
2 Sanat Tarihinde İkonografik Araştırmalar
3 Süslemenin Tarihi
4 Terminoloji
5 Kavramsal Tartışma
6 Türk Sanatında İkonografik Motifler I
7 Türk Sanatında İkonografik Motifler II
8 Asya Kökenli Katılımlar
9 Üslup Sorunu
10 Tipoloji
11 Figürün Çeşitlenmesi
12 Mimari Plastik
13 Değişimin Gerçekleşmesi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Esin, Emel, Orta Asya dan Osmanlıya Türk Sanatında İkonografik Motifler, İstanbul 2004.
2. Keskiner, Cahide, Türk Süsleme Sanatında Desen ve Motif, İstanbul 1978.
3. Mülayim, Selçuk, Değişimin Tanıkları Ortaçağı Türk Sanatında Süsleme ve İkonografi, İstanbul 1999.
4. Ögel, Semra, Anadolu Selçukluları nın Taş Tezyinatı, Ankara 1966.
5. Panofsky, Erwin, İkonografi ve İkonoloji, Rönesans Sanatının İncelenmesine Giriş, İstanbul 2004.
6. Sanat Tarihinde İkonografik Araştırmalar, Güner Anal a Armağan, Ankara 1993.
7. Konularla ilgili muhtelif makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru-cevap, tartışma, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler analitik araştırma yöntemi uygulama yetisini geliştirerek eleştirel bakış açısı kazanırlar.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

senay.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 8 8
Sunum Hazırlama 1 8 8
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 185

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134555
ÖK.24555
ÖK.3445
ÖK.44555
ÖK.55