DERS ADI

: Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 6250 Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Din öğretimi alanında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olmak, Genel öğretim Yöntemleri, Özel Öğretim Yöntemleri ile Din Öğretimi Özel Öğretim Yöntemleri arasındaki ilişkiyi kurabilmek konusunda gerekli olan bilgi, beceri ve davranışları kazanmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din öğretimi verilen kurumları ve din öğretimi alanları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Din öğretim süreçlerinde uygun öğretim yöntem ve tekniklerin kullanmanın gereğine inanır.
3   Genel öğretim ve Özel Öğretim Yöntemleri ile Din Öğretimi Yöntem ve teknikleri arasındaki bağı kurabilir.
4   Edindiği bilgiler sayesinde din eğitim ve öğretim uygulamalarını değerlendirir.
5   Genel anlamda din eğitim ve öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri ve bunların uygulaması hakkındaki teorik bilgilere sahip olur.
6   Doğru düşünmeyi ve fikir üretmeyi öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Din Eğitimi ve Öğretimi İle ilgili Temel Kavramlar.
3 Din Öğretimi, Özel Öğretim Yöntemleri ve Genel Öğretim Yöntemleri
4 Din Öğretimi Öğrenme Alanları ve Alan Öğretimi İle İlgili Yöntem Yaklaşımları
5 Bilişsel Alan Öğretimi İle İlgili Öğretim Yöntemleri ( Kavram Öğretimi, Genelleme Öğretimi)
6 Dini Tutum ve Davranışların Öğretimi İle İlgili Yöntem ve Teknikler
7 Duyusal Alan Öğretimi İle İlgili Yöntem ve Teknikler
8 Din Öğretimi Alanı İle ilgili Öğretim Yaklaşımları
9 Okulda Öğrenme ve Tam Öğrenme Modeli
10 Çoklu Zekâya Dayalı Öğrenme Modeli
11 Programlı Öğrenme Modeli
12 Din Öğretiminde Kullanılabilecek Stratejiler
13 Din Öğretiminde Kullanılabilecek Yöntemler
14 Din Öğretiminde Kullanılacak İlkeler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zernûcî, Tâlim'ül-Müteallim, (ter. Y. Vehbi Yavuz), Sahaflar Kit., İstanbul 2003.
İbn Sahnun, Âdâbu'l-Muallimîn, (çev. M. F. Bayraktar), İFAV Yay., İstanbul 1996.
İbn Cemaa, Tezkiretü's-Sami ve'l-Mütekellim fî Edebi'l-Âlimi ve'l-Müteallim, (çev. M. Ş. Aydın), İstanbul 1992.
Kınalızâde Ali Efendi, Ahlâk-ı Alâî, A. Sıdıka Oktay, İz Yay., İstanbul 2005.
Beyza Bilgin, Mualla Selçuk, Din Öğretimi, Gün Yayıncılık, Ankara, 2003.
Akyürek, Süleyman, Din Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2018
Altaş Nurullah, Din Öğretimi, Nobel Yayıncılık, Ankara 1998
Aydın, M. Zeki, Din Öğretiminde Yöntem ve Teknikler, Ankara, 2019
Doğan, Recai,_ Tosun Cemal, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Yöntem ve Teknikleri, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2005.
Keyifli, Şükrü, Yaz Kuran Kursları Öğretici El Kitabı, Tıbyan Yayıncılık, İzmir, 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 183

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155455
ÖK.255455
ÖK.355455
ÖK.455455
ÖK.555455
ÖK.655455