DERS ADI

: Gün. Fıkıh Prob.ve Külli Kaideler II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 6532 Gün. Fıkıh Prob.ve Külli Kaideler II SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ HADİ SOFUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Doktora

Dersin Amacı

Öğrenciye, İslam hukukunun genel kurallarını öğretmek ve güncel fıkıh problemlerine çözüm yeteneği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günümüz fıkıh problemlerini çözüm yöntemlerini öğrenir.
2   İslam hukukunu çağdaş problemlere göre yorumlama yeteneği kazanır.
3   İslam hukukunun kaynaklarının esneklik değerini kavrar.
4   Külli kaideler vasıtasıyla güncel olaylara bütüncül bir bakış açısı geliştirir.
5   Fazla detayla meşgul olmak yerine genel hükümlerle daha hızlı çözüm yeteneği kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Günümüz Fıkıh Problerinin Mahiyet ve Sebebi
2 Günümüz Fıkıh Problemlerinin Çözümünde İlke ve Yöntemler
3 Külli kaidelerin modern fıkhi meselelerin çözümüne katkısı
4 İbadetlerle ilgili güncel meseleler
5 Aile hayatı ile ilgili güncel fıkhi meseleler
6 İslam ceza hukuku ile ilgili problemler
7 Gıda Maddeleri ve Bağımlılıklar
8 Tıbbi Uygulamalar ile ilgili güncel fıkhi meseleler
9 Ticari hayatla ilgili güncel fıkhi meseleler
10 Fıkıh ve külli kaideler
11 Mecelle ve külli kaideler
12 Külli kâide şerhleri
13 Mecelle dışındaki küllî kâideler
14 Kadri Paşa ve Mürşidü l-Hayrân

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Prof. Dr. Yunus Vehbi Yavuz, Çağdaş Fıkıh Problemleri, İstanbul 2008.
- Prof. Dr. Nihat Dalgın, Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular İstanbul 2004.
- Prof. Dr. Mehmet Şener, Günümüz Fıkıh Problemleri İzmir 2003.
- Prof. Dr. Hamdi Döndüren, Kur an ve Sünnete Göre Güncel Fıkhî Problemler, İstanbul 2011
- Prof. Dr. Soner Duman, Günümüz Fıkıh Problemleri, 2018
- Kadri Paşa, Kitabu'l-Ahkami'ş-Şer'iyye fi Ahvali'ş-Şahsiyye
- Ahmed Zerka, Kavaidu'l-Fıkhıyye
- Mustafa Zerka, el-Fıkhu l-İslami fi Sevbihi l-Cedid
- Prof. Dr. Hayrettin Karaman, Günümüz Fıkıh problemleri I-III.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hadi.sofuoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 12 120
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 166

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51