DERS ADI

: Eğitim Felsefesi ve Sosyoloji

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5021 Eğitim Felsefesi ve Sosyoloji SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Eğitimle ilgili temel felsefi yaklaşımları kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tıp eğitimine yönelik temel felsefi yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2   Tıp eğitiminde kullanılan öğretim yöntemleri ve stratejilerinin felsefi temellerini anlayabileceklerdir.
3   Farklı felsefi yaklaşımların tıp eğitimindeki uygulamalarını eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program geliştirmenin felsefi temelleri
2 Program geliştirmenin felsefi temelleri
3 Program geliştirmenin felsefi temelleri
4 İdealizm ve tıp eğitimi
5 Realizm ve tıp eğitimi
6 Pragmatizm ve tıp eğitimi
7 Varoluşçuluk ve tıp eğitimi
8 Eğitim felsefesi
9 Daimicilik ve tıp eğitimi
10 Esasicilik ve tıp eğitimi
11 İlerlemecilik ve tıp eğitimi
12 Yeniden kurmacılık ve tıp eğitimi
13 Eğitim sosyolojisinin temel özellikleri
14 Problem çözümü
15 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
1. Noddings, N. (2016). Philosophy of Education. Routledge.
Bu kitap, eğitim felsefesinin temel konularını ve yaklaşımlarını kapsamlı bir şekilde ele almaktadır.
2. Curren, R. (Ed.). (2017). A Companion to the Philosophy of Education. Blackwell.
Eğitim felsefesine genel bir bakış sunan bu derleme, farklı felsefi yaklaşımların eğitime nasıl uygulandığını inceler.
3. Wear, D., & Aultman, J. M. (2019). The humanities in medical education: Contexts, outcomes and structures. Routledge.
Bu kitap, tıp eğitiminde insan bilimlerinin önemini ve nasıl entegre edildiğini felsefi bir çerçevede ele alır.
4. Journals:
Philosophy of Education (Eğitim Felsefesi Dergisi)
Medical Education (Tıp Eğitimi Dergisi)
Bu dergiler, eğitim felsefesi ve tıp eğitimi konularında güncel ve derinlemesine makalelere erişim sağlar.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 FN Final
2 BNS Başarı FN
3 BUT Bütünleme Notu
4 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu BUT


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr.Esin Ergönül
esin.ergonul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 9.30-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Uygulama (Reflection) 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Bağımsız Çalışma 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13333333333333
ÖK.23333
ÖK.33333