DERS ADI

: BLOK 2 (Eğitim Yöntemleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 5011 BLOK 2 (Eğitim Yöntemleri) ZORUNLU 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN ERGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Aktif ve katılımcı öğrenme yaklaşımlarına odaklanarak, sunum yöntemleri, küçük grup çalışmaları, mikro ve makro eğitim uygulamaları hakkında bilgilenme sağlanır. Ayrıca, beceri eğitimi ile birlikte küçük gruplarda eğitim yöntemleri konusunda hem bilgi hem de beceri kazandırılması hedeflenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Aktif ve katılımcı öğrenme kavramlarını tartışabilme
2   Etkin sunum ilkelerini tartışabilme
3   Küçük grup çalışmaları kullanım ilke ve yöntemlerini tartışabilme
4   Etkin sunum planlayabilme ve yapabilme
5   Mikro ve makro eğitim uygulamalarını tanımlayabilme
6   Beceri eğitimi ilke ve basamaklarını tanımlayabilme
7   Beceri eğitimi gereçlerini yapılandırabilme
8   Bir beceri eğitimi planlayabilme
9   Probleme dayalı öğrenim ilke ve basamaklarını tanımlayabilme
10   Taska dayalı öğrenim ilke ve basamaklarını tanımlayabilme
11   Eğitici rollerini tartışabilme
12   Öğrenci rollerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş - Eğitim Yöntem ve Tekniklerinin Temelleri
2 Öğretim Yöntemlerine Genel BakışAktif Öğrenme Yaklaşımı
3 Direkt Öğretim Yöntemi
4 Proje Tabanlı Öğrenme
5 Oyun Temelli Öğrenme ve Eğitimi Oyunlaştırma
6 Kavram Haritaları ve Görsel Öğrenme Araçları
7 Probleme Dayalı Öğrenim
8 Taska Dayalı Öğrenim
9 Simülasyon ve Rol Yapma
10 Grup Çalışmaları ve İşbirlikçi Öğrenme
11 Değerlendirme ve Geribildirim Teknikleri
12 Dijital Araçlarla Öğretim
13 Yansıtma ve geribildirim yöntemleri
14 Literatür değerlendirme
15 Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Westberg J, Jason H (1996) Fostering Learning in Small Groups: A practical guide.
A Practical Guide for Medical Teachers - 6th Edition
Principles of Medical Education: A Review of Book's Fifth Edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Gözlem
Uygulama
Makale saati
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 ÜZERİNDEN MİNİMUM 75 (CB) ALMA

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.ergonul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Uygulama Hazırlık 14 4 56
Alan/saha çalışması 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Proje Ödevi 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85
ÖK.95
ÖK.105
ÖK.115
ÖK.125