DERS ADI

: Turizmde Tüketici Davranışı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6212 Turizmde Tüketici Davranışı SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı tüketicilerin karar verme sürecinin ve bu sürecin pazarlama kararları ve uygulamaları için taşıdığı önemin anlatılmasıdır. Tüketicilerin davranışları, tüketici karar verme sürecini etkileyen bireysel, toplumsal ve durumsal faktörler, satın alma ve tüketim davranışı turizm sektörü temel alınarak açıklanmaya çalışılacaktır. Küresel ölçekte tüketici davranışı, tüketim kalıplarındaki yeni eğilimler ve tüketici davranışının etik boyutu incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışını etkileyen kişilik, yaşam tarzı, motivasyon, algılama gibi bireysel faktörler ile kültür, alt-kültür, sosyal sınıf, referans gruplar ve aile gibi toplumsal faktörleri irdeleyebilme
2   Tüketici karar verme sürecinde etkili olan faktör ve süreçleri analiz edebilme
3   Tüketici karar verme ve tercih model ve aşamalarını kavrayarak turizmde tüketici davranışını değerlendirebilme
4   Turizmde tüketici davranışını anlamada tüketici araştırmalarının rolünü algılayarak bu alanda araştırma yapabilme becerisi kazanma
5   Pazarlama alanında tüketicinin önemini kavrayarak tüketici hakları, tüketicini korunması ve sosyal açıdan sorumlu pazarlama anlayışını savunabilme
6   Turizm pazarlamasında turist davranışı üzerine analitik bir bakış açısı ve kavrayış geliştirerek turizmde pazarlama yönetiminde edindiği bilgileri pratiğe uyarlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tüketici Davranışı: Kavramlar ve Kuramlar
2 Turizmde Tüketici Davranışı: Kavramlar ve Yaklaşımlar
3 Turizmde Tüketici Davranışı Motivasyonları
4 Turizmde Tüketici Davranışı Modelleri
5 Turist Davranışında Kültürel Etkiler
6 Satın Alma Karar Süreci
7 Turist Davranışı Tipolojileri
8 Turizm Talebi ve Pazarlar
9 Destinasyon Seçimi
10 Tüketici Satın Alma Davranışı ve Satın Alma Öncesi Bilgi Arayışı
11 Algı, Beklentiler ve Tatmin
12 Turist Davranışında Araştırma Yöntemleri
13 Postmodern Dünyada Tüketim ve Postmodern Turist
14 Öğrenci Sunumları ve Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
John Swarbrooke and Susan Horner (2006). Consumer Behavior in Tourism, Butterworth-Heinemann
Yardımcı Kaynaklar:
Abraham Pizam and Yoel Mansfeld (2001). Consumer Behavior in Travel and Tourism. New York: Haworth Hospitality Press.
DelI Hawkins, David L., Motherbaugh and Roger Best (2010). Consumer Behavior. Building Marketing Strategy. Eleveth Edition. New York, NY: McGraw-Hill.
Gerrit Antonides and W. Fred Raaij (Editors) (1999). Case Studies in Consumer Behavior. Wiley and Sons Inc.
Hale N. Tongren (1993). Cases in Consumer Behavior. New Jersey: Prentice Hall.
John Mowen and Michael S. Minor (2001). Consumer Behavior: A Framework. Upper Saddle River, New Jersey.
Martha McEnally (2002). Cases in Consumer Behavior. Volumes I & II New Jersey: Prentice Hall.
Michael R. Solomon (2011). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. New Jersey: Prentice Hall
Wayne D. Hoyer and Deborah J. MacInnis (2007). Consumer Behavior. Boston: Houghton Mifflin Co.
Turizmde tüketici davranışı üzerine güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek olaylar, makale incelemeleri, sınıf içi tartışmalar, ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYC * 0.20 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Dönem Ödevi ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem Ödevi ve Sunum: Sunumun dönem ödevinin değerlendirilmesine katkısı %30'dur.
Dönem Ödevi:
Dönem ödevinin herhangi bir başlığı:
Başlık yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
İçerik zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş - Yetersiz (%20)
İçerik biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
İçerik, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
İçerik büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
İçerik tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)
Sunum:
Sunumun not verilen herhangi bir bileşeni:
Bileşen yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bileşen zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş. - Yetersiz (%20)
Bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bileşen, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
Bileşen büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bileşen tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)
Soru (Dersin içeriği ile ilgili herhangi bir soru)
Sorulanlar (terimler/kavramlar/deneyimler/örnekler) açıklanmamış veya tamamen yanlış yanıt verilmiştir. - Zayıf (%0)
Sorulanlar (terimler/kavramlar/deneyimler/örnekler) yüzeysel açıklanmış veya kısmen tatmin edici bir yanıt verilmiştir. - Yetersiz (%20)
Sorulanlar (terimler/kavramlar/deneyimler/örnekler) kısmen açıklanmıştır. - Orta (%40)
Sorulanlar (terimler/kavramlar/deneyimler/örnekler) beklenen tüm ayrıntılar verilmeden kısmen açıklanmıştır. - İyi (%60)
Sorulanlar (terimler/kavramlar/deneyimler/örnekler) tatmin edici bir şekilde açıklanmış, beklenen ayrıntılara yer verilmiştir. - Çok İyi (%80)
Sorulanlar (terimler/kavramlar/deneyimler/örnekler) beklenen tüm ayrıntılarla eksiksiz olarak açıklanmıştır. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
2. Derse devam önemlidir.
3. Öğrenci derslere hazırlanarak gelmelidir
4. Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
5. Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 9 126
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 233

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1545554453
ÖK.2553554444
ÖK.3544354453
ÖK.4443455444
ÖK.5444554454
ÖK.6354555454