DERS ADI

: Akademik Yazım ve Eleştirel Okuma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUİ 6097 Akademik Yazım ve Eleştirel Okuma ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilere eleştirel okumanın, akademik yazım ve raporlamanın temel tekniklerini, yayın yapmanın temellerini öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel bir raporun özelliklerini bilir.
2   Akademik üslup hakkında bilgi sahibidir.
3   Bilimsel araştırmanın bölümlerini ve her bölümün sahip olması gereken nitelikleri tanır.
4   Akademik raporlamanın kritik yönlerini sayar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Akademik Yazım Konusuna Giriş
2 Bilimsel Raporun İçeriği ve Bölümler
3 Özet Yazma
4 Giriş ve Araştırma Gerekliliği
5 Literatür tarama
6 Sorun Tanımlama ve Hipotez Oluşturma
7 Yöntem Kurgusu
8 Örnek Metin İnceleme
9 Örnek Metin İnceleme
10 Örnek Metin İnceleme
11 Örnek Metin İnceleme
12 Örnek Metin İnceleme
13 Örnek Metin İnceleme
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Uyan-Semerci, E. E. P., & Erdoğan, E. (2021). TOPLUMSAL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İÇİN BİR REHBER: Gereklilikler, Sınırlılıklar ve İncelikler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
http://arastirmarehberi.org/book/arastirma-rehberi
Colquitt, J. A., & George, G. (2011). Publishing in AMJ part 1: topic choice. Academy of management journal, 54(3), 432-435.
Bono, J. E., & McNamara, G. (2011). Publishing in AMJ part 2: Research design. Academy of management journal, 54(4), 657-660.
Grant, A. M., & Pollock, T. G. (2011). Publishing in AMJ Part 3: Setting the hook. Academy of management journal, 54(5), 873-879.
Sparrowe, R. T., & Mayer, K. J. (2011). Publishing in AMJ part 4: Grounding hypotheses. Academy of Management Journal, 54(6), 1098-1102.
Zhang, Y., & Shaw, J. D. (2012). Publishing in AMJ Part 5: Crafting the methods and results. Academy of Management Journal, 55(1), 8-12.
Geletkanycz, M., & Tepper, B. J. (2012). Publishing in AMJ part 6: Discussing the implications. Academy of management journal, 55(2), 256-260.
Bansal, P., & Corley, K. (2012). Publishing in AMJ Part 7: What's different about qualitative research . Academy of management Journal, 55(3), 509-513.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Yeni Perspektifler Araştırma Yöntemleri, Yeni Uygulamalar Ve Bakış Açıları
ISBN: 9789750288692 2023 2. Baskı Erdoğan Koç, Ünsal Sığrı, Erkan Yıldız, Atila Yüksel, Remzi Altunışık, Hakan Boz, A. Ercan Gegez

Diğer ders materyalleri:
Alanda önde gelen dergilerde yayımlanan bilimsel makaleler ile güncel makaleler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders verme
2. Sınıf içi eleştirel makale tartışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları ve haftalık ödevleri kapsamaktadır. (%30)
2. Yarı Yıl Çalışması: Öğrencinin seçeceği bir konu hakkında yapacağı çalışmayı içermektedir. (%30)
3. Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur. (%40)

Değerlendirme Kriteri

Soru (Dersin içeriği ile ilgili herhangi bir soru)
Soruda sorulan terimler/kavramlar açıklanmamış veya tamamen yanlış yanıt verilmiştir. - Zayıf (%0)
Soruda sorulan terimler/kavramlar yüzeysel açıklanmış veya kısmen tatmin edici bir yanıt verilmiştir. - Yetersiz (%20)
Soruda sorulan terimler/kavramlar kısmen açıklanmıştır. - Orta (%40)
Soruda sorulan terimler/kavramlar beklenen tüm ayrıntılar verilmeden kısmen açıklanmıştır. - İyi (%60)
Soruda sorulan terimler/kavramlar tatmin edici bir şekilde açıklanmış, beklenen ayrıntılara yer verilmiştir. - Çok İyi (%80)
Soruda sorulan terimler/kavramlar beklenen tüm ayrıntılarla eksiksiz olarak açıklanmıştır. - Mükemmel (%100)
Dönem ödevinin herhangi bir başlığı:
Başlık yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
İçerik zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş - Yetersiz (%20)
İçerik biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
İçerik, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
İçerik büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
İçerik tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2.İntihal içeren herhangi bir girişim disiplin soruşturmasına tabidir.
3.Grup çalışmalarında ve sınıf tartışmalarında öğrencilerin katılımı beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.15454455
ÖK.25445
ÖK.3544
ÖK.45