DERS ADI

: Kognisyon, İletişim ve Duygu Durum Bozuklukları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBİ 5036 Kognisyon, İletişim ve Duygu Durum Bozuklukları SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUNÇ ALKIN

Dersi Alan Birimler

Klinik Sinirbilimler Yüksek Lisans
Temel Sinirbilimler Yüksek Lisans
Psikiyatri Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Başta emosyon olmak üzere kognisyon ve iletişim bozuklukların etiyopatogenezinin genetik ve nörokimyasal bileşenlerinin incelenmesi, bu bağlamda davranış ve düşüncelerin nörokimyasal temellerinin gözden geçirilmesi, ilgili tabloların özellikle düşünce ve davranış bozuklukları özelinde incelenmesi hedeflenmiştir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilinç, algı, karar verme gibi süreçlerin nöral temellerinin öğrenilmesi.
2   Bellek ve bozukluklarının öğrenilmesi.
3   Emosyon, anksiyete, motivasyon gibi süreçlerin nöral temellerinin öğrenilmesi.
4   Konuşma, dil ve nörolojik konuşma bozuklukları hakkında bilgi edinilmesi.
5   Duygudurum bozukluklarında ve şizofrenide nörobilişsel bozulmanın ve nöral temellerinin öğrenilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Davranışsal ve sinirbilimsel yöntemler.
2 Bilinç, oryantasyon ve bozuklukları.
3 Dikkat ve dikkat bozukluklarının (ADHD) nöral temeli.
4 Algının nöral temeli ve nörolojik / psikiyatrik kökenli bozuklukları.
5 Konuşma, dil ve nörolojik konuşma bozuklukları (hemisferik lateralizasyon, afaziler).
6 Bellek ve dil ilişkisi.
7 Bellek ve bozuklukları, demans.
8 Ara Sınav
9 Zeka (Zekanın gelişimi, mental retardasyon ve özgül öğrenme bozuklukları, iletişim bozuklukları).
10 Düşünce, karar verme ve düşünce bozukluklarının nöral temeli; düşünce kökenli konuşma bozuklukları.
11 Emosyonlar; emosyon ve motivasyonun nöral temelleri.
12 Anksiyete, korku ve bilişsel süreçler.
13 Madde - diğer davranışsal bağımlılıklar ve impulsivitenin nörobiyolojisi, bilişsel özellikleri
14 Duygudurum bozukluklarında nörobilişsel bozulma ve nöral temelleri.Şizofrenide nörobilişsel bozulma ve nöral temelleri.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Nöropsikiyatri ve Davranış Nörolojisi. JL Cummings, M. Trimble. Çizgi Tıp yaynevi, Ankara 2003.
Yardımcı kaynaklar:
Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri. M-Marsel Mesulam. Yelkovan yayıncılık 2004.
Biological Psychiatry, Bipolar Disorders, Journal Affective Disorders, American Journal of Psychiatry, Archives of General Psychiatry, Brain, Neurology, Archives of Neurology, Brain Research, gibi güncel dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve sunum.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 FN Final
3 BNS Başarı PO * 0.40 +FN*0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu PO * 0.40 + BUT*0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bilinç, algı, karar verme, emosyon, anksiyete ve motivasyon gibi süreçlerin nöral temelleri, bellek ve bozuklukları, dil ve nörolojik konuşma bozuklukları, duygudurum bozukluklarında ve şizofrenide nörobilişsel bozulma ve nöral temelleri hakkındaki bilgi ara ve final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

412 4154

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 16-17

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 5 75
Vize Sınavına Hazırlık 1 21 21
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 225

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155
ÖK.2
ÖK.35
ÖK.455
ÖK.55