DERS ADI

: Ders Planlarında Teknoloji Entegrasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BTÖ 5007 Ders Planlarında Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAFER TANEL

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğretim teknolojilerinin ders planlarına entegrasyonuna ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde teknoloji entegrasyonunun gereğini ve önemini kavrama.
2   Öğrenme kuramlarının teknoloji entegrasyonu üzerindeki etkilerini bilme.
3   Teknoloji entegrasyon modellerini bilme.
4   Teknoloji entegrasyonunda kullanılan temel yöntem, strateji ve işlem basamaklarını bilme.
5   Alan eğitiminde teknoloji entegrasyonu sağlanmış öğretim planı hazırlama.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde teknoloji entegrasyonunun gerekçeleri. Teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenler.
2 Öğrenme kuramlarının teknoloji entegrasyonu üzerindeki temel etkileri.
3 Öğretim programları ve ders planlarının temel öğeleri.
4 Teknoloji entegrasyonu modelleri. (Information Technology Integration Model, Information Technology Integration Design Model)
5 Teknoloji entegrasyonu modelleri. (Technological-Pedagogical-Content Knowledge TPCK , SAMR)
6 Teknoloji entegrasyonu uygulanmış öğretim planları tasarlama ilkeleri.
7 Teknoloji entegrasyonu uygulanırken izlenen temel yöntem, strateji ve işlem basamakları.
8 Genel tekrar, Ders Değerlendirmesi, Arasınav
9 Hazırlanacak projelerin içerik, amaç ve yöntemlerine yönelik tartışma.
10 Proje (Alan eğitiminde teknoloji entegrasyonu sağlanmış bir öğretim planı hazırlama)
11 Proje (Alan eğitiminde teknoloji entegrasyonu sağlanmış bir öğretim planı hazırlama)
12 Proje (Alan eğitiminde teknoloji entegrasyonu sağlanmış bir öğretim planı hazırlama)
13 Proje (Alan eğitiminde teknoloji entegrasyonu sağlanmış bir öğretim planı hazırlama)
14 Proje sunumları
15 Proje değerlendirmeleri, Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Perkmen, S. ve Tezci, E. (2011). Eğitimde Teknoji Entegrasyonu
2. Earle, S. R. (2002). The Instructional Technology into Public Education: Promises and Challenges
3. Okojie CPO M., Olinzock A. A., Okojie-Boulder T. C. And Clark, R. E. (2006). The Pedagogy of Technology Integration, The Journal of Technology Studies, 32 (2), 66-71.
4. Bucci, T. T., Copenhaver, L. J., Lehman, B., & O Brien, T. (2003). Technology integration: Connections to educational theories. Contemporary Issues in Technologyand Teacher Education, 3(1), 26-42.
5. Frei, S., Gammill, A., and Irons, S. (2007). Integrating Technology into the Curriculum
6. National Educational Technology Standards, (2002). Using Model Strategies for Integrating Technology into Teaching

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, uygulama, proje hazırlama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Yrd.Doç.Dr. Zafer TANEL
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Fen Bilimleri Binası, Kat:2
35160 Buca/İzmir/ TURKEY

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 5 20 100
Proje Hazırlama 1 60 60
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.152525
ÖK.252525
ÖK.352525
ÖK.452525
ÖK.552525