DERS ADI

: Teknobakım: Teknolojiye Bağımlı Çocuğun Evde Hemşirelik Bakımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5015 Teknobakım: Teknolojiye Bağımlı Çocuğun Evde Hemşirelik Bakımı SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜLÇİN ÖZALP GERÇEKER

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders öğrenciye, hasta çocuğun evdeki bakımında teknolojinin kullanımı, teknolojinin bakımla bütünleştirilmesinde Pediatri Hemşiresinin rolü, hasta bakımını ve tedavisini kolaylaştıran teknolojik araç gereçlere ilişkin farkındalık kazandırmayı amaçlar

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojiye bağımlı çocukları gruplandırabilme, evde bakım ilkelerini ve ailelerinin ihtiyaçlarını sınıflandırabilme
2   Hasta çocukların bakımında kullanılan teknolojik ürünlerin farkında olabilme
3   Riskli hasta çocukların bakımında kullanılan özel bakım yaklaşımlarını açıklayabilme
4   Kronik hastalığa sahip çocukların hemşirelik bakımını teknolojiyle bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
2 Teknolojiye Bağımlı Çocuğun Evde Bakımı ve Aileye Etkileri Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER
3 Hasta Çocukların Bakımında Kullanılan Inovatif Ürünler Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
4 Anne Sütü Alan Bebeklerde Emmeyi Destekleme ve Süt Pompaları Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
5 Beslenme Zorluğu Yaşayan Bebekleri Destekleme ve Özel Besleyiciler/Feeder Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
6 Beslenme Desteğine İhtiyaç Duyan Çocuk ve Nütrisyon Hemşireliği Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
7 Diyabet Tanısı Alan Çocuk ve İnsülin Pompaları Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
8 Ara Sınav Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER
9 Ostomiye İhtiyaç Duyan Çocuk ve Stoma Hemşireliği Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
10 Solunum Desteğine İhtiyaç Duyan Çocuk ve Non-İnvaziv Mekanik Ventilasyon Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
11 Hemofili Tanısı Alan Çocuk ve Self İnfüzyon Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
12 Girişimsel Ağrıya Maruz Kalan Çocuk ve Ağrıyı Azaltmada Kullanılan Dikkat Dağıtıcı Teknolojik Araçlar Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme
13 Grup Çalışması (İnovatif ürün önerisi hazırlama) Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme,grup çalışması
14 Grup Çalışması (İnovatif ürün önerisi hazırlama) Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, grup çalışması
15 Grup Çalışması (İnovatif ürün önerisi hazırlama) Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, grup çalışması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Didişen NA, Çevik Özdemir HN & Keskin E. (2017). Teknolojiye Bağımlı Çocuk ve Evde Bakım. J Pediatr Emerg Intensive Care;4:123-129.
Cavicchioli Okido AC & et al. (2015). Care for technology dependent children and their relationship with the health care systems. Rev Lat Am Enfermagem. 2015 Feb-Apr; 3(2): 291 298.
Kürtüncü Tanır M & Kuğuoğlu S. (2006). Teknolojiye Bağımlı Çocuğun Evde Bakımı. STED, 15(12):214-218.
Oktay Ö. (2014). Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi nde Görev Yapan Hemşirelerin İnovatif Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sağlık Yönetimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Bitirme Projesi. http://stomakit.com/proje.pdf
Gerçeker GÖ. Emme Becerilerinde Anatomik ve Yapısal durumların Etkisi. (içinden) Anne sütü Alan bebeklerde emme becerilerini destekleme. Editör: Gerçek E, Didişen NA, Karabudak SS. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2017. ISBN: 978-605-320-587-6.
Gerçeker GÖ, Binay Ş, Bilsin E, Kahraman A, Yılmaz HB. Effects of Virtual Reality, and External cold and Vibration on pain in 7- to 12-year-old children during phlebotomy: A randomized controlled trial. Journal of PeriAnesthesia Nursing, 2018;33(6):981-989.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Derslere katılım, sunum, tartışma, araştırma, soru-cevap, kendi kendine öğrenme, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme kriterleri öğrenme yöntemleri ile ilişkilendirilmelidir.)
Dersin değerlendirilmesinde yarıyıl içi hesaplamaların belirlenmesinde vize notu ile ara sınav notu elde edilecek, bu notun yüzde 40'ı ile, final notunun % 60'ı ders başarı notu olarak belirlenecektir.
Ders Başarı Notu: %40 ara sınav notu +%60 final notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER
gulcinozalp@gmail.com
gulcin.ozalp@deu.edu.tr
02324126976

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

13:00-13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 2 22
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 2 22
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Sunum Hazırlama 3 4 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555555