DERS ADI

: Pediatrik Palyatif Bakım Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5010 Pediatrik Palyatif Bakım Hemşireliği SEÇMELİ 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Palyatif bakımın amacını, ilkelerini, hemşirenin rol ve sorumluluklarını açıklayabilme
2   Çocukta görülecek fiziksel semptomların fizyopatolojisi açıklayabilme
3   Çocuk ve ailesinin rahatlığını sürdürecek hemşirelik bakımını kanıta dayalı bilgileri kullanarak planlayabilme ve yürütebilme
4   Çocuk ve ailesinin evde bakımını planlayabilme ve danışmanlık yapabilme
5   Ölmek üzere olan çocuk ve ailesinin bakımını planlayabilme ve yürütebilme
6   Çocuğunu kaybeden aileye yas sürecinde destek sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Palyatif Bakımın amacı, tanımı ve ilkeleri Prof. Dr.Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
2 Ülkemizde palyatif bakım ve palyatif bakım hemşireliğinin durumu Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
3 Nötropenisi olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Selekoğlu Ok Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
4 Ağrısı olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Prof. Dr.Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
5 Beslenme bozukluğu olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide Özdemir Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
6 Bulantı- kusması olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
7 Konstipasyon ve diyaresi olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide Özdemir Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
8 Ara Sınav Prof. Dr.Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
9 Yorgunluğu olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Selekoğlu Ok Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
10 Dispnesi olan çocuğa hemşirelik yaklaşımı Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide Özdemir Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
11 Palyatif bakım alan çocuğun evde bakımı Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
12 Çocuğun evde bakımında yaşanan sorunlar ve Aile yükü Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
13 Çocuğun spritüel bakımı Prof. Dr.Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
14 Ölmek üzere olan çocuğun bakımı İyi ölüm/ huzurlu ölüm kavramı, Ölüm sırasında ve sonrasında çocuğun bakımı Dr. Öğr. Üyesi Yasemin Selekoğlu Ok Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
15 Yas süreci ve yas sürecindeki aileye hemşirelik yaklaşımı Prof. Dr.Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.255
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555
ÖK.65555