DERS ADI

: Pediatri Hemşireliğinde Kanıt Temelli Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇSH 5011 Pediatri Hemşireliğinde Kanıt Temelli Uygulamalar SEÇMELİ 2 4 0 10

Dersi Veren Birim

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT BEKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın önemini kavratmak, bakımında kanıta dayalı rehberlerin kullanımı konusunda bilgi, beceri ve deneyim kazanmasını sağlamak, belirlediği kanıtlar doğrultusundan çocuk hasta ve ailesinin bakımını planlayarak gerçekleştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın ilkelerini anlamak
2   Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamanın önemini açıklamak
3   Kanıta dayalı uygulamada kanıt düzeylerini açıklamak
4   Kanıta dayalı kaynaklara ulaşabileceği merkezleri tanımak
5   Pediatri hemşireliğinde Kanıta dayalı kılavuzları nasıl kullanacağını bilme
6   Pediatri hemşireliğinde kanıta dayalı kılavuzlara göre bakım önerisi geliştirebilme
7   Geliştirdiği önerilerin uygulamada kullanılmasını planlayabilme ve bakımı gerçekleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kanıt, Kanıta dayalı uygulama, Kanıt düzeyleri Prof. Dr.. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
2 Kanıtlara ulaşma yolları ve kanıt merkezleri Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
3 Pediatri Hemşireliğinde Kanıt kullanım engelleri Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
4 Pediatri Hemşireliğinde Kanıta dayalı uygulamalar için stratejiler Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
5 Kanıta Dayalı Uygulamalar için soru oluşturma modelleri-I Prof. Dr.. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
6 Kanıta Dayalı Uygulamalar için soru oluşturma modelleri-II Prof. Dr.. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
7 Kanıta Dayalı Uygulamalar için soru oluşturma yöntemleri Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
8 Ara Sınav Prof. Dr.. Murat BEKTAŞ
9 Nicel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri- Meta analiz Dr. Öğr. Üyesi Yasemin SELEKOĞLU OK Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
10 Nicel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri- Sistematik derleme Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
11 Nitel araştırmalarda Kanıt Çeşitleri-Meta sentez sistematik derleme Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
12 Pediatri hemşireliğinde belirlenen sorunlar doğrultusunda kanıta dayalı protokol oluşturma Prof. Dr.. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
13 Pediatri hemşireliğinde belirlenen sorunlar doğrultusunda kanıta dayalı kılavuzlar oluşturma Prof. Dr.. Murat BEKTAŞ Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
14 Belirlenen sorunla ilgili kılavuzu/protokol oluşturma Doç. Dr. Gülçin ÖZALP GERÇEKER Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları
15 Oluşturulan kılavuz-protokolün gruba sunumu Dr. Öğr. Üyesi Emine Zahide ÖZDEMİR Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kocaman G (2003) Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama , Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2), 61-69. http://www.hemargedergi.org/2003/2003_7.pdf
Yurtsever S & Altıok M (2006) Kanıta Dayalı Uygulamalar ve Hemşirelik , F.Ü. SBE Dergisi, 20 (2), 159-166. http://tip.fusabil.org/pdf/pdf_FUSABIL_429.pdf
Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, (2005) Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Honor society of Nursing, Mosby,
Arslan Yürümezoğlu HA & Kocaman G (2008) Hemşirelikte araştırma kullanımı ve PARIHS kavramsal çerçevesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12 (3); 36-42. http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/2328.pdf
Babadağ K (2003) Kanıta Dayalı Hemşirelik , Atatürk Üniversitesi HYO Dergisi, 6 (3), 96-104.
Babadağ K & Kara M (2004) Kanıta Dayalı Hemşirelik ve Meslekleşme , Atatürk Üniv. HYO Dergisi, 7 (2), 112-117.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS Başarı ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.30 +DKL* 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

-

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama, hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.
Öğrencinin Ders Katılımı: Ders katılım ile kavramların tartışılması ve özümsenmesi sağlanacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

-

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Murat BEKTAŞ
02324124782
murat.bektas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Haftaiçi Her gün
13.00-13.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 3 10 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 242

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.455555
ÖK.55555
ÖK.65555
ÖK.7555555