DERS ADI

: Hemşirelikte Yönetim I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYH 5005 Hemşirelikte Yönetim I ZORUNLU 2 0 0 8

Dersi Veren Birim

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞEYDA SEREN İNTEPELER

Dersi Alan Birimler

Hemşirelikte Yönetim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencinin, yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri kuramsal ve uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri açıklayabilme
2   Yönetim yaklaşımları ile hemşirelik hizmetleri yönetimi arasında ilişki kurabilme
3   Bakım yönetimini gerçekleştirmek üzere hemşire planlamasını, çalışan doyumunu ve eğitimini tartışabilme
4   Bakımın yönetiminde ve yönetsel süreçlerin tamamında bilişim sistemlerinin kullanımını tartışabilme
5   İletişim becerilerini kullanarak değişim yönetimini organize edebilme
6   Teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim Yaklaşımları-Klasik, Neoklasik, Çağdaş
2 Liderlik Teorileri ve Stilleri
3 Zaman Yönetimi ve Karar Verme
4 Organizasyon, Organizasyonel Yapı
5 Örgütlerde Otorite ve Güç
6 Örgütsel Değişim
7 Bakım Yönetiminin Organizasyonu
8 Ara Sınav
9 Örgütsel İletişim ve Çatışma
10 Personelizasyon - İşe Alma
11 Personel Eğitimi, Oryantasyon, Sosyalizasyon
12 Motivasyon ve İş Doyumu, Turnover
13 Hemşire Planlama, Hasta Sınıflama Sistemleri, Hemşirelik Sınıflama Sistemleri
14 Hemşirelikte Bilgi ve Teknoloji Yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brown M., Nursing Management Issues and Ideas , Aspen Pub., 1992.
Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992.
Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994.
Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988.
Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003.
Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987.
La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005.
Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992.
Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995.
Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996.
Marquis B.L., Huston C.J., Management Decision Making for Nurses , Lippincott, 1999.
Peker Ö., Yönetimi Geliştirmenin Sürekliliği , TODAİE Yayın, N.258, Ankara, 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, literatür tarama, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 PO Performans/Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + PO * 0.30 +FN* 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + PO * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin her hafta konuyla ilgili literatür çalışması, literatürü analiz etme ve sonuçlarını derste sunma ve tartışmaları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi 35240 Balçova/İZMİR
İş Tel: 412 47 89

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 16 16
Sunum Hazırlama 1 16 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 8 96
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11541453553
ÖK.23531153553
ÖK.35531153553
ÖK.43551153553
ÖK.55551151553
ÖK.65551151553