DERS ADI

: Hemşirelik Esasları Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEH 5005 Hemşirelik Esasları Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLŞAH GÜROL ARSLAN

Dersi Alan Birimler

Hemşirelik Esasları Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişimini öğrenir
2   2. Eğitim programı geliştirme sürecini kavrar
3   3. Hemşirelik Esasları dersine ilişkin temel ilke ve uygulamaları bilir
4   4. Öğretim yöntem ve teknikleri, başarı değerlendirme yöntemleri, eğitimci özelliklerini kavrar
5   5. Klinik uygulamaya ilişkin temel bilgi ve kuralları öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
2 Hemşirelik Eğitimi ve Felsefesi, Hemşirelik Esasları Dersinin Önemi Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
3 Hemşirelik Eğitiminde Veri tabanlarının kullanımı, Kanıt rehberlerine ulaşım Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
4 Eğitim ve öğretimde temel kavramlar, Hemşirelik Eğitiminde Kalite Standartlar (Akreditasyon vb) Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
5 Öğrenme Teorileri, Yetişkin Eğitimi Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
6 Öğrenme Aktiviteleri, Öğrenci Merkezli Öğrenmeler Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
7 Hemşirelik Esasları Öğretiminde Teorik, Laboratuvar ve Klinik Alan (Eğitici, öğrenci faktörü-rol, sorumluluklar / Öğrenci Hemşire Olmak) Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
8 Ara Sınav Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
9 Hemşirelikte Laboratuvar ve Klinik Uygulama Eğitimleri, İlkeler, Yaklaşımlar Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
10 Öğrenme Ortamı için Uygun Ortam Oluşturma (Teorik-Laboratuvar-Klinik Alan) Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
11 Beceri Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar: Teknoloji kullanımı [Simülasyon türleri: Standart Hasta, Web tabanlı eğitimler vb.] Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
12 Hemşirelik Eğitiminde Preseptörlük / Mentorluk, Akran Modeli: Nitelikler, Standartlar Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
13 Beceri Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme: Beceri sınavları ve Klinik Değerlendirme Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
14 Klinik Öğretimde Etik ve Hukuki Konular Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan
15 Dersin değerlendirmesi Doç.Dr. Gülşah Gürol Arslan

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Beyin fırtınası
Tartışma
Soru yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme Yöntemlerine İlişkin Açıklamalar: Dönem içi notunu bir ara sınav ve bir ödev oluşturur. Dönem içi notunu ara sınav ile ödev notunun ortalaması oluşturur. Dönem içi notunun %40 ı final sınavının %60 başarı notunu oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Ödev Hazırlama 0 0 0
Sunum Hazırlama 7 1 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555
ÖK.2555555
ÖK.35555555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555555