DERS ADI

: Okul Sağlığı Hemşireliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HEM 6061 Okul Sağlığı Hemşireliği SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hemşirelik Anabilim Dalı

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FATMA ŞEYDA ÖZBIÇAKÇI

Dersi Alan Birimler

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Doktora
Halk Sağlığı Hemşireliği Doktora

Dersin Amacı

Bu ders, okulda öğrenim gören çocuk, ailesi ve okul personelinin sağlığının korunmasını, okul sağlığını etkileyen faktörlerin belirlenmesini, sağlığı değerlendirmeyi, sağlığın bozulduğu durumlarda tedavi, bakım ve rehabilitasyon aşamalarında hemşirelik hizmetlerinin nasıl verileceğini kazandırır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Halk sağlığı kavram ve modellerinin okul hemşireliğindeki uygulamalarını bilir.
2   Okullarda öğrenim gören çocuk, ailesi ve personelin sağlığını değerlendirip hemşirelik süreci, geliştirebilir.
3   Okullarda öğrenim gören çocuk, ailesi ve personelin sağlığını koruyucu ve geliştirici önlemleri alabilme
4   Okullarda özel gereksinimi olan çocuk, ailesi ve personelin hemşirelik bakımını planlayabilme, uygulayabilme ve yönetebilme
5   Okul hemşireliğinde kanıt sonuçlarını kullanabilme
6   Okul sağlığı hemşirelik hizmetlerinde teknolojiyi kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okul hemşireliğinde Halk Sağlığı Kavramlarının uygulanması
2 Okul Hemşireliği Alanında Kullanılan Kuram ve Modeller, Adaptasyon kavramı ve okuldaki uygulamalar
3 Okulda yardım iletişimi geliştirme
4 Okul hemşireliğinin araçları, Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitimi
5 Okulda Hemşirelik süreci ve hemşirelik tanıları, Yönetim süreci
6 Okul hemşireliği araştırmaları ve kanıtlar
7 1.ARA SINAV
8 Büyüme gelişme özellikleri ve tarama programları
9 Özel gereksinimi olan çocuklar
10 Acil ve olağandışı durumlar
11 Kronik Durumlar
12 Akut Durumlar
13 Okul hemşireliğinde teknoloji kullanımı
14 Affektif ve davranışsal sorunlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Watkins D. Edwars J. Gastrell P (Eds). Foreward By. Joan Higgins: Community Health Nursing, Framworks For Practice. Bailliere Tindall, 2003.
2. Stone-Clemen S. McGuire SL Eigsti DG: Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate & Community Practice. Sixth Edition, Mosby, 2002.
3. Lewis KD, Bear BJ: Manual Of School Health. Second Edition. Saunders, 2002.
4. Nies MA. McEwen M; Community Health Nursing, Promotıng Health Populations. WB Saunders Company, 2001.
5. Smith CM, Maurer FA: Community Health Nursing Theory And Practice. Second Edition. WB Saunders Company, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru-cevap, kavram, literatür tarama, kendi kendine öğrenme, alan uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + FN*0.30
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.25 + ODV * 0.25 + DKL* 0.20 + BUT*0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar aracılığıyla; yorumlama,hatırlama, karar verme, açıklama, bilgileri birleştirme becerileri değerlendirilmektedir.
Öğrenci ödevlerinde; bir konuyu araştırması, analiz etmesi, Dünya örnekleriyle karşılaştırması, kanıta dayalı uygulamalara yer vermesi, yazma ve kendini ifade etme becerisi değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Şeyda Özbıçakçı E -Mail: ozbicak@deu.edu.tr 24769

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Final Sınavına hazırlık 1 27 27
vize Sınavına hazırlık 1 27 27
Ödev hazırlama 1 26 26
sunum hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.45555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555