Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ |
Dersi Alan Birimler |
Okul Öncesi Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Okulöncesi dönemde kaynaştırmanın eğitimi modellerini, yöntemlerini, tekniklerini kuramsal çerçevede değerlendirerek, erken çocukluk döneminde farklı özel gereksinimli çocuklara yapılacak kaynaştırma düzenlemelerini, kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerini, öğretimsel uyarlamaları ve destek özel eğitim hizmetlerini düzenleyerek karşılaşılabilecek sorunlara özgün çözümler üretebilmek |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Ataman, Ayşegül.(2005) Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim , Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, soru-yanıt, tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları çerçevesinde arasınavlar final sınavı ve dönem içi verilen ödev performanslarına göre gerçekleştirilmektedir. Ödevlerle ilgili değerlendirme formları ders öncesinde öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 12.00-13.00 HAy z2 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|