DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Teoriler ve Uygulama Örnekleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İSÖ 5109 Matematik Eğitiminde Teoriler ve Uygulama Örnekleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Sınıf Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Matematik Eğitiminde teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve, model kavramlarını ve uygulama örneklerini tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve model kavramlarının tanıtılması
2   Matematik eğitimi alanında güncel çalışmalarda kullanılan teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve modelleri tanıma
3   Matematik eğitimi alanında güncel çalışmalarda kullanılan teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve modelleri araştırma ve kendi çalışmalarında nasıl kullanabileceğine dair bilgi sahibi olma
4   Teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve model kavramları ile ilgili alan yazın taraması yapabilme
5   Teori, teorik çerçeve, kuramsal/kavramsal çerçeve ve model kavramları ile ilgili yapılan çalışmaları analiz edebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Matematik Eğitiminde teori, teorik çerçeve ve kavramsal çerçeve
2 Matematiksel düşünme
3 Kavramsal ve işlemsel anlama
4 Geometrik kavramların öğretimi ile ilgili teoriler
5 Gerçekçi Matematik eğitimi
6 Yapılandırmacılık ve matematik öğretimine yansımaları
7 Matematik eğitiminde soyutlama
8 Matematik Öğretiminde ilişkilendirme
9 Matematik eğitiminde çoklu temsiller
10 Matematik eğitiminde kanıt
11 Matematik eğitiminde teknoloji kullanımı
12 Matematiği öğretme bilgisi
13 Matematik eğitimi alanında inanışlar
14 Matematik eğiminde engeller
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
2. Baki, A. (2015), Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Ankara: Harf Eğitim Yayıncılığı.
3.Baki, A. (2020). Matematiği Öğretme Bilgisi, Ankara: Harf Yayınları.
4.Baykul, Y. (2012), İlkokulda Matematik Öğretimi, Ankara: PEGEM Akademi
5. Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
6. Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB Yayınları.
7.Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Ankara: Nobel Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Final Sınavına Hazırlık 7 2 14
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555554
ÖK.2555554
ÖK.3555554
ÖK.45545555555445555
ÖK.55545555555445555