DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Öğretmen Bilgisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMM 5049 Matematik Eğitiminde Öğretmen Bilgisi SEÇMELİ 3 0 0 10

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen bilgisinin doğası üzerine yapılan çalışmaları inceleyerek bir matematik öğretmeninin sahip olması gereken bilgi türleri tanıtmaktır. Bu bağlamda, öğretmen eğitimi ve matematik öğretmeni eğitiminde öğretmen bilgisini ele alan farklı teorik çerçeveler ve yaklaşımlar incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen bilgisini ve bileşenlerini açıklar.
2   Pedagojik alan bilgisini ve bileşenlerini açıklar.
3   Öğretim için matematiksel bilgiyi ve bileşenlerini açıklar.
4   Teknolojik pedagojik alan bilgisini ve bileşenlerini açıklar.
5   Öğretmen bilgisine dair farklı teorik çerçeveleri karşılaştırır.
6   Mesleki gelişim yaklaşımlarını açıklar ve karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Pedagojik alan bilgisi ve bileşenleri
3 Pedagojik alan bilgisi ve bileşenleri
4 Pedagojik alan bilgisi ve bileşenleri
5 Pedagojik alan bilgisi ve bileşenleri
6 Öğretim için matematiksel bilgi ve bileşenleri
7 Öğretim için matematiksel bilgi ve bileşenleri
8 Ödev Sunumları
9 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi
10 Dörtlü bilgi modeli
11 Dörtlü bilgi modeli
12 Öğretmen bilgisine dair farklı teorik çerçevelerin incelenmesi
13 Öğretmen bilgisine dair farklı teorik çerçevelerin karşılaştırılması
14 Mesleki gelişim yaklaşımları
15 Final Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Hill, H. C., Blunk, M. L., Charalambous, C. Y., Lewis, J. M., Phelps, G. C., Sleep, L., & Ball, D. L. (2008). Mathematical knowledge for teaching and the mathematical quality of instruction: An exploratory study. Cognition and Instruction, 26(4), 430-511.
Koehler, M. J., Mishra, P., & Cain, W. (2013). What is technological pedagogical content knowledge (TPACK) . Journal of Education, 193(3), 13-19.
Matos, J. F., Powell, A., Sztajn, P., Ejersbø, L., Hovermill, J., &Matos, J. F. (2009). Mathematics teachers professional development: Processes of learning in and from practice. In R. Even &D. L. Ball (Eds.), The professional education and development of teachers of mathematics: The 15th ICMI study (pp.167 183). Springer US.https://doi.org/10.1007/978-0-387-09601-8_19
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
Shulman, L. S., (1987) Knowledge and teaching: Foundations of the new reform, Harvard Educational Review, 57(1), 1-22
Rowland, T., Huckstep, P. & Thwaites, A. (2005). Elementary teachers mathematics subject knowledge: The Knowledge Quartet and the case of Naomi. J Math Teacher Educ 8, 255 281

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 10 140
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 14 2 28
Sunum Hazırlama 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153322413243441
ÖK.253322413242441
ÖK.353322413242441
ÖK.453322413242441
ÖK.553322413242441
ÖK.653222323232544