DERS ADI

: Sözcükbilim ve Fransızcanın Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
YDF 5011 Sözcükbilim ve Fransızcanın Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Fransızca Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciler Fransızcanın yabancı dil olarak öğretilmesindeki sözcük öğretiminin yerini kavrama, sözcük türleri, sözcüklerin anlamsal ve işlevsel özelliklerini tanıma, sözcüklerle ilgili çözümlemeler yapabilme, sözcük öğretimi ile ilgili yeni yöntemleri tanıma konusunda gerekli becerileri kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sözcük türlerini tanır ve bunların öğretimi konusunda gerekli bilgileri edinme.
2   Yabancı dil öğretim yöntemlerinde sözcük öğretiminin nasıl olduğu konusunda gerekli bilgileri öğrenme.
3   Sözcüklerle ilgili anlamsal ve dilbilimsel çözümlemeler yapabilme ve bunları dil öğretimimde kullanma.
4   Fransızcanın temel sözdağarcığı konusunda bilgiler öğrenme.
5   Sözcükle ilgili anlam incelemesi yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sözcük nedir, sözcük, sözcükbirim, sözdağarcığı nedir
2 Sözcükbirim ve öğeleri nelerdir
3 Sözcüğün biçimbilimsel incelenmesi: önek, sonek, türetme, kompozisyon, kısaltma vb.
4 Sözcüğün anlamsal incelenmesi. Anamla ve anlamlandırma, düzanlam ve yananlam
5 Sözlükçülük, sözcüksel ilişkiler: eşanlamlılık, karşıtanlamlılık,
6 Sözcüksel ilişkiler: üstanlamlılık, altanlamlılık, yakınadlılık
7 Çokanlamlılık, eşanlamlılık, eşadlılık, aşyazımlılık
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Arasınav
9 Anlam çözümlemesi: Anlamsal alan, anlambilimcik çözümlemesi
10 Yabancı dil öğretiminde sözcük öğretiminin yeri
11 Yabancı dil öğretim yöntemlerinin genel değerlendirilmesi
12 Alana yönelik kitapların sözcükbilim açısından değerlendirilmesi
13 Alana yönelik ders kitaplarının değerlendirilmesi (devam)
14 Fransızca temel sözdağarcığı konusunda bilgilenme ve bunların ders kitaplarındaki durumu, Ders kitaplarındaki sözcüklerin sözcük türüne göre değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ARRIVE, Michel; François GADET, Michel GALMICHE (1986) La Grammaire d Aujourd hui, Guide Alphabétique de Linguistique Française. Paris: Flammarion.
DUBOIS, Jean ve bşk. (2002) Dictionnaire de Linguistique, 2. baskı, Paris: Larousse.
DUCROT, Oswald ; Jean-Marie SCHAEFFER (2005) Nouveau Dictionnaire Encyclopédique des Sciences du Langage. Paris: Editions du Seuil.
ELUERD, Roland (2000) La Lexicologie, Paris: PUF, Que sais-je No: 3548.
GARDES-TAMINE, Joelle (2002) La Grammaire 1. Phonologie, Morphologie, Lexicologie, Paris: Armand Colin.
GAUDIN, F. - GUESPIN, L. (2000) Initiation à la Lexicologie Française, Bruxelles: Duculot.
GÜNAY, V. Doğan (2007) Sözcükbilime Giriş, İstanbul: Multilingual Yayınları.
KLEIBER, Georges (2004) Sémantique du Prototype, Catégories et Sens Lexicale, Paris: PUF.
LE GOFFIC, Pierre (1994) Grammaire de la Phrase Française, Paris: Hachette/Université.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve sunu çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS AraSınav
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.155444334454
ÖK.25544433454
ÖK.35544433454
ÖK.45544433454
ÖK.55544433454