DERS ADI

: Sanatsal Algıda Aufhebung Çözümleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GSR 5064 Sanatsal Algıda Aufhebung Çözümleri ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere sanatsal algı süreçlerini derinlemesine inceleme ve bu süreçleri eleştirel bir bakış açısıyla çözümleme becerisi kazandırmaktır. "Aufhebung" kavramını sanat pratiği ve estetiği ile ilişkilendirerek, öğrencilerin görsel sanatlarda algı ve anlam yaratma süreçlerini analiz etmelerini sağlamak hedeflenir. Ders, öğrencilerin sanatsal deneyimlerini felsefi ve teorik bir çerçevede ele alarak, hem bireysel hem de kolektif sanatsal ifadeleri anlamalarına olanak tanır. Bu süreçte, sanatsal algının dönüşümü ve dönüşümlü düşünme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatsal Algıyı Derinlemesine Anlama
2   Aufhebung Kavramının Sanat Uygulamalarına Etkisi
3   Sanatsal Dönüşüm Süreçlerini Kavrayabilme
4   Sanat Eserlerinin Toplumsal ve Felsefi Yönlerini Anlama
5   Eleştirel Düşünme ve Sanatsal Eleştiri Becerisi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Kavramsal Temeller
2 Aufhebung ve Estetik Teoriler
3 Sanatsal Algıda Diyalektik Yaklaşım
4 Resim ve Algı İlişkisi
5 Aufhebung ve Modern Sanat
6 Postmodernizmin Algısal Yansıması
7 Sanatsal Algıda Toplumsal Eleştiri
8 Ödev
9 Teknik ve Stil Değişimleri
10 Post-dijital Sanat ve Algı
11 Sanat Eleştirisi ve Algı
12 Algısal Değişim ve Güncel Sanat
13 Resim Öğretiminde Aufhebung Çözümleri
14 Aufhebung üzerine yorumlamalar
15 Final Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Philip Moran, Hegel and the Fundamental Problems of Philosophy, Holland: Grüner,
Solomon, Robert C. and Clancy Martin. 2005. Since Socrates: A Concise Sourcebook of Classic Readings. London: Thomson Wadsworth
Bumin, Tülin, Hegel i Okumak, İstanbul, Kabalcı Yayınevi, 1993.
"Aesthetic Theory" Theodor W. Adorno
"Art and Beauty in the Middle Ages" Umberto Eco
"The Philosophy of Art" Georg Wilhelm Friedrich Hegel
"The Art of Perception" Maurice Merleau-Ponty
"The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction" Walter Benjamin

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım,Uygulama,Örnek olay gösterimi,Bireysel Çalışma Yöntemi- Araştırma İnceleme yoluyla öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Seminer ve Tartışmalar, Uygulamalı Çalışmalar ve Sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım zorunludur. Ödev ve sunumlar, belirlenen teslim tarihlerine göre sunulmalıdır. Öğrenciler, ders boyunca kendi sanatsal süreçlerini keşfetmeli ve bu süreçleri açıkça sunmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.gultekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba
11:15-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Proje Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 7 14
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.4
ÖK.5