Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. TUBA GÜLTEKİN |
Dersi Alan Birimler |
Resim - İş Öğretmenliği Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere sanatsal algı süreçlerini derinlemesine inceleme ve bu süreçleri eleştirel bir bakış açısıyla çözümleme becerisi kazandırmaktır. "Aufhebung" kavramını sanat pratiği ve estetiği ile ilişkilendirerek, öğrencilerin görsel sanatlarda algı ve anlam yaratma süreçlerini analiz etmelerini sağlamak hedeflenir. Ders, öğrencilerin sanatsal deneyimlerini felsefi ve teorik bir çerçevede ele alarak, hem bireysel hem de kolektif sanatsal ifadeleri anlamalarına olanak tanır. Bu süreçte, sanatsal algının dönüşümü ve dönüşümlü düşünme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Philip Moran, Hegel and the Fundamental Problems of Philosophy, Holland: Grüner, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım,Uygulama,Örnek olay gösterimi,Bireysel Çalışma Yöntemi- Araştırma İnceleme yoluyla öğrenme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Seminer ve Tartışmalar, Uygulamalı Çalışmalar ve Sunumlar |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse katılım zorunludur. Ödev ve sunumlar, belirlenen teslim tarihlerine göre sunulmalıdır. Öğrenciler, ders boyunca kendi sanatsal süreçlerini keşfetmeli ve bu süreçleri açıkça sunmalıdır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
tuba.gultekin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|