DERS ADI

: Farkındalık Temelli Pskolojik Danışma Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5619 Farkındalık Temelli Pskolojik Danışma Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımları anlama ve uygulama konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının gelişimini anlama
2   2. Bilinçli farkındalık kavramını anlama
3   3. Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının uygulama alanlarını anlama
4   4. Farkındalık temelli psikolojik danışma tekniklerini anlama
5   5. Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının etkililiğini değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının gelişimi
3 Bilinçli farkındalık kavramı
4 Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının uygulama alanları
5 Farkındalık temelli psikolojik danışma teknikleri
6 Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının etkililiği
7 MBSR programı
8 MBCT programı / Ara sınav değerlendirmesi
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Dersin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kabat Zinn, J. (2020). Mindfulnessın iyileştirici gücü. İstanbul: Diyojen Yayıncılık.
Kabat-Zinn J. (2003) Mindfulness-based interventions in contex: Past, present and future. Clinical Psychology Science Practice, 10(2), 144-156.
Çatak PD, Ögel K (2010) Bir terapi yöntemi olarak farkındalık. Nöropsikiyatri Arşivi, 47:69-73.
Ameli, R. (2016). 25 Farkındalık dersi. (Z. Atalay ve K. Ögel, Çev.) Ankara: Nobel Yayınları.
Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z. & J. Kabat-Zinn, J. (2015). İyi hissetme sanatı kronik mutsuzlukla baş etme rehberi. (Z. H. Haktanır, Çev.) İstanbul: Diyojen Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, ödev, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3
Proje Ödevi 2 10
Proje Final Sunumu 2 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14444353544
ÖK.24454354422
ÖK.34454354422
ÖK.45252352222
ÖK.55252422242