DERS ADI

: Travma Sonrası Psikolojik Danışma ve Müdahale Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5617 Travma Sonrası Psikolojik Danışma ve Müdahale Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin travma sonrası ortaya çıkan problemleri tanıyabilmesini, kavramsallaştırabilmesini ve travma sonrası yapılan psikolojik danışmada ileri becerileri kullanabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Travma ve ilişkili kavramları tanıyabilme
2   Travma sonrasında ortaya çıkan bozuklukları anlayabilme
3   Travma ve hafıza ilişkisini kavrayabilme
4   Travma ve ilişkili sürece psikodinamik perspeftikten bakabilme
5   Travma nedeniyle ortaya çıkan sorunlarda bilişsel davranışçı müdahale yöntemlerini kullanabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Travma ve ilişkili kavramların tanımları
2 Travmanın fizyolojik süreçte yol açtığı değişimler
3 Yetişkinlerde travma sonrasında görülen davranış bozuklukları
4 Çocuk ve ergenlerde travma sonrasında görülen davranış bozuklukları
5 Travma sonrası bozukluklarda risk grupları
6 Travmanın hafızada yol açtığı değişimler
7 Travma sonrasında danışanla görüşme ve kavramsallaştırma
8 Genel değerlendirme, sınav
9 Travma sonrasında danışanla görüşme ve psikolojik danışma planı yapma
10 Travma ve ilişkili bozukluklara psikodinamik perspektiften bakma
11 Travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma.
12 Travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
13 Çocuk ve ergenlerde travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma
14 Çocuk ve ergenlerde travma sonrasında ortaya çıkan problemlerde bilişsel davranışçı müdahaleleri kullanma.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Levine, P (2019). Trauma and Memory: Brain and Body in a Search for the Living Past: A Practical Guide for Understanding and Working with Traumatic Memory.
Cohen, J., Mannarino, A., Deblinger, E. (2017) Treating Trauma and Traumatic Grief in Children and Adolescents. The Guilford Press; Second edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları.

Değerlendirme Kriteri

Anlatım, soru-cevap, araştırma

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fatma.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15553444454
ÖK.25553442244
ÖK.35553444242
ÖK.45553443222
ÖK.55553443422