DERS ADI

: Okul Temelli Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5603 Okul Temelli Önleyici Psikolojik Danışma ve Rehberlik SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİĞDEM MÜGE SİYEZ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrencilerin önleyici rehberlik ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri ve madde kullanımı, akran istismarı ve intihar gibi okullarda yaşanan farklı problemler için önleyici rehberlik çalışmaları planlamayı öğrenmeleri hedeflenmektedir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Önleme ile ilgili temel ilkeleri bilme
2   Okulla ilişkili farklı problemlerin risk ve koruyucu faktörlerini tanımlayabilme
3   Farklı okul problemlerine ilişkin uyarı sinyallerini bilme
4   . Farklı okul problemleri için önleyici rehberlik çalışmaları planlayabilme
5   Farklı okul problemleri için önleyici rehberlik çalışmalarını uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Önleme ve önleyici rehberlik ile ilgili temel kavramlar
2 Okul temelli önleme çalışmaları
3 Madde kullanımı ve bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları I
4 Madde kullanımı ve bağımlılığı: Önleyici rehberlik çalışmaları II
5 Akran İstismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları I
6 Akran İstismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları II
7 Okullarda şiddet: Önleyici rehberlik çalışmaları
8 Okullarda şiddet: Önleyici rehberlik çalışmaları
9 Erken yaşta cinsel ilişkide bulunma: Önleyici rehberlik çalışmaları
10 Çocuk istismarı: Önleyici rehberlik çalışmaları
11 İntihar girişimleri: Önleyici rehberlik çalışmaları
12 Ebeveyn-ergen ilişkileri: Önleyici rehberlik çalışmaları
13 Yeme problemleri: Önleyici rehberlik çalışmaları
14 Okullarda yaşam becerileri eğitimi
15 Okullarda yaşam becerileri eğitimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Korkut, F. (2004). Okul temelli önleyici rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık
Sandoval, J. (2002). Handbook of crisis counseling, intervention, and prevention in the schools. 2nd Ed. London: Lawrence erlbaum.
Siyez, D. (2010). Ergenlerde problem davranışlar. II. Baskı. Ankara: Pegem Akademi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersin işlenişinde anlatım, tartışma, beyin fırtınası gibi teknikler kullanılacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

didem.siyez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Proje Ödevi 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.14355553344
ÖK.24355553344
ÖK.34355553344
ÖK.44355553344
ÖK.54355553344