DERS ADI

: Psikolojik Danışmanlık Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5601 Psikolojik Danışmanlık Becerileri ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YAĞMUR SOYLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Psikolojik danışma süreci ve basamakları ile temel ve ileri düzey psikolojik danışma becerileri konularında gerekli bilgi ve uygulamaya dönük becerilerin kazanılması amaçlanmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Psikolojik danışma sürecini ve basamaklarını kavrayabilme
2   2. Danışan sorunlarını değerlendirebilme ve kavramlaştırabilme
3   3. Psikolojik danışma sürecinde temel psikolojik danışma becerilerinin işlevini kavrayabilme
4   4. Psikolojik danışma sürecinde ileri düzey psikolojik danışma becerilerinin işlevini kavrayabilme
5   5. Temel ve ileri düzey psikolojik danışma becerilerini kullanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Yapılandırılması
2 Danışanla İlişkinin Kurulması
3 Danışan Probleminin Değerlendirilmesi
4 Psikolojik Danışmada Amacın Oluşturulması
5 Stratejilerin Belirlenmesi ve Müdahalelerin Seçimi
6 Sonlandırma ve İzleme
7 Temel Psikolojik Danışma Becerileri
8 Temel Psikolojik Danışma Becerileri
9 Temel Psikolojik Danışma Becerileri
10 İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
11 İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
12 İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
13 İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
14 İleri Düzey Psikolojik Danışma Becerileri
15 Dersin Değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cormier, S. & Hackney, H. (2005). Counseling strategies and interventions. (6th Ed.). Boston: Pearson Education Inc.
Yaka, B. (2011). Mikro beceri eğitimi programı'nın psikolojik danışman adaylarının psikolojik danışma becerilerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü.
Meydan, B. (2014). Bireyle psikolojik danışma uygulamasında Mikro Beceri Süpervizyon Modeli'nin etkililiğinin incelenmesi: Ege Üniversitesi örneği (Yayımlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunum, ödev, rol oynama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ders sırasında uygulama yapılması olarak planlanmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yagmur.soylu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 1 15
Final Sınavına Hazırlık 3 10 30
Ödev Hazırlama 2 5 10
Sunum Hazırlama 2 5 10
Proje Hazırlama 2 5 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.12213554332
ÖK.22213554332
ÖK.32213554332
ÖK.42213554332
ÖK.52213554332