DERS ADI

: Gelişimsel Psikopatolojide Bilişsel Davranışçı Terapi Temelli Müdahaleler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDR 5206 Gelişimsel Psikopatolojide Bilişsel Davranışçı Terapi Temelli Müdahaleler ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında öğrencilerin, belli başlı psikopatolojileri öğrenmeleri ve psikolojik danışma sürecinde bu durumlara müdahalede bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı yöntemleri öğrenmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımını kavrar
2   Gelişimsel psikopatolojinin ilkelerini kavrar
3   Gelişimsel psikopatolojiyi açıklayan yaklaşımları (biyolojik, analitik, bilişsel davranışçı) kavrar
4   Bilişsel davranışçı terapinin temel ilkelerini kavrar
5   Psikopatolojilerle ilgili bilişsel davranışçı terapi temelli müdahaleleri öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişimsel psikopatolojinin tanımı ve kapsamı
2 Gelişimsel psikopatolojinin temel ilkeleri
3 Gelişimsel psikopatolojide risk faktörleri ve koruyucu faktörler
4 Gelişimsel psikopatoloji açısından bozukluklar
5 Davranış bozukluklarının biyolojik, ailesel ve sosyal faktörlerle olan İlişkisi
6 Gelişimsel psikopatolojiyi açıklayan yaklaşımlar (Biyolojik, analatik, bilişsel davranışçı)
7 Bilişsel davranışçı yaklaşımın temel ilkeleri
8 Bilişsel davranışçı yaklaşımda formülasyon
9 Anksiyete bozuklukları ve bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı müdahale
10 Travma sonrası stres bozukluğu ve bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı müdahale
11 Yeme bozuklukları ve bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı müdahale
12 Depresyon ve bilişsel davranışçı yaklaşıma dayalı müdahale
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ankay, A. (2022). Psikososyal Yönüyle Ruh Sağlığı ve Davranış Bozuklukları. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Kring, A., Johnson, S.L. (2023). Anormal Psikolojisi-Psikopatalojisi (Çev. Ed. Muzaffer Şahin). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Simmons, J. Griffiths, R. (2023). Yeni Başlayanlar İçin Bilişsel Davranışçı Terapi. (Çev. Ed. Hakan Türkçapar). Ankara: Nobel Yayıncılık.
Türkçapar, H. (2018). Bilişsel Davranışçı Terapi: Temel İlkeler ve Uygulama. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
Görmez, V. (2023). Olgularla Çocuk ve Gençlerle Bilişsel Davranışçı Terapi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
İlgili tezler ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, seminer hazırlama, sunum yapma, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Araştırma, seminer ve sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım ve görevlerin zamanında tamamlanması önemlidir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programına göre ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 3 45
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 33 33
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1555455555
ÖK.2555455555
ÖK.3555455555
ÖK.4555455555
ÖK.5555455555