DERS ADI

: Yaygın Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5211 Yaygın Din Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrenciye, Yaygın Din Eğitimini tanıtarak, bireysel ve toplumsal yaşamda önemini ve gereğini fark ettirerek, lisans düzeyinde alınan bilgilerden hareketle, yaşam boyu din eğitimini gereğini tartışabilecek seviyeye getirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsan yaşamı süreci ile yaygın din eğitiminin aynı süreç. İçinde ele alınabileceğini açıklar
2   Yaygın Din Eğitiminin bir din eğitimi faaliyeti olduğunu bilir
3   Yaygın Din Eğitimi ile insanın yaşamı boyu eğitim ihtiyaçları arsında anlamlı bir ilişki kurar
4   Yaygın Din Eğitimi verme konusunda istekli olur
5   Yaygın Din eğitimi alanında faaliyet gösteren kişi ve kuruluşları tanıma imkânına kavuşur

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Yaygın din eğitiminin temel Kavramları
3 Yaygın din eğitiminin Konusu Amacı ve önemi
4 Yaygın din eğitimini gerektiren durumlar
5 Yaygın din eğitiminin Kuramsal ve kurumsal temelleri
6 Yaygın din eğitiminde Yöntem Teknik ve stratejiler
7 Yaygın din eğitiminde yeni yaklaşımlar
8 Yaygın din eğitiminin diğer din eğitimi alanlarıyla ilişkisi ve işbirliği
9 Yaygın Din Eğitimi Genel Eğitim ilişkisi
10 Yaygın Din eğitiminin tarihsel boyutu. (Tarihte yaygın din eğitimi vermiş olan kurumlar. Bazı Uygulama örnekleri
11 Günümüzde yaygın din eğitimi veren kurum ve kuruluşlar.
12 Diyanet İşleri Başkanlığının Bünyesinde yürütülen yaygın din eğitimi faaliyetleri
13 Cami merkezli yaygın din eğitimi faaliyetleri
14 Bir yaygın din eğitimi kurumu olarak Kur'an Kursları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:

1. Cevat Geray, Halk Eğitimi, Ankara 2002.
2. Cevat Celep, Halk Eğitimi, Ankara 1995.
3. Ahmet Duman, Yetişkinler Eğitimi, Ankara,1999.
4. Mustafa Köylü, Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, Samsun 2000.

Yardımcı kaynaklar:

Ahmet Çelebi, İslam Eğitim Öğretim Tarihi, İstanbul 1998.
Mehmet Akif Kılavuz, Yaşlanma Dönemi Din Eğitimi, İstanbul 1994.
İlitam, Din Bilimleri I, Ankara 2006.
Şükrü Keyifli, Yaz Kur'an Kursları Öğretici El Kitabı, İzmir 2011.
Şükrü Keyifli, Urfa ve Yöresinde Yaygın Din Eğitimi, Ankara 1998.
Şükrü Keyifli, Camilerde Din Eğitimi, Ankara 2012.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Yaygın Din Eğitiminin imkân ve problemleri hakkında kavrayıcı, uygulayıcı bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13345
ÖK.23345
ÖK.33345
ÖK.43345
ÖK.53345