Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MEHMET AYDIN |
Dersi Alan Birimler |
Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Entelektüel ve bilimsel açıdan İslam Düşüncesinin Yapısına dair güvenilir ve sağlam bilgiler sunan kaynaklara ulaşmak; teolojik ve felsefî düşünceleri objektif bir biçimde incelemek; İslam Düşüncesi hakkında ileri sürülen iddialarda ortaya çıkan tehlikeli indirgeme ve basitleştirmeleri aşmak; bu alanda tarihsel, kültürel, teolojik, felsefî ve bilimsel ufuk genişliği kazandırmak. Bu çerçevede İslam Düşüncesini oluşturan çeşitli ekollerin ortaya çıkışları, gelişimleri, kullandıkları yöntemleri, temel kavramları ve teolojik-felsefî düşüncelerini gözden geçirmek ve onların günümüz insanı için ifade ettiği anlam ve önemi açığa çıkarmak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Hilmi Ziya Ülken, İslam Düşüncesi, Ülken Yayınları, İstanbul 1995 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatma, sunum yapma, araştırma, soru- cevap ve ödev. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrenciler İslam Düşüncesinin Yapısını oluşturan ekollerin ortaya çıkışı, gelişim seyri, geçirdiği dönemleri, yöntemleri, problemleri ve birbirleriyle ilişkileri hakkında öğrendiği bilgi ve görüşlere analitik ve eleştirel tavırla yaklaşır ve bunların bugün için ifade ettiği anlam ve önemi açığa çıkarırlar. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performanslarına göre değerlendirilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmetaydin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 15:00 - 16:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|