DERS ADI

: Din Eğitiminin Sosyolojik Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FDB 5106 Din Eğitiminin Sosyolojik Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Felsefe ve Din Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Öğrencilere, Din Eğitiminin toplumsal temellerinin ve toplumsal din eğitiminin temel problemlerini fark edip tartışacak seviyeye çıkartmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim ve din eğitiminin temellerinden biri olan toplumsal temeli tanır.
2   Din Eğitiminin toplumsal temeli ile diğer bilimlerin toplumsal boyutu arasındaki bağlantıyı fark eder.
3   Eğitimin temel kavramları ile din eğitiminin sosyal temellerini açıklayabilir.
4   Eğitim ile din eğitiminin toplumsal değerlerin oluşmasındaki ilişkiyi kavrar.
5   Eğitim ve din eğitimi kavramlarını iyi kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Eğitim ve Din Eğitiminin temel kavramları
3 Eğitim ve Din Eğitiminin temelleri
4 Din Eğitiminin Sosyal Kurumları
5 Aile, Okul, Cami, Kur'an Kursları ve bu kurumların toplumsal boyutları
6 Toplumsal bir olgu olarak dini gruplar ve din eğitimine yansımaları
7 Din Eğitimi-Toplum İlişkisi
8 Sosyalleşme ve dini sosyalleşme süreçlerinde din eğitiminin katkısı
9 Eğitsel bir süreç olarak Kültür ve Kültürlenme
10 Din Eğitiminin toplumsal süreçlere katkısı
11 Din Eğitiminin sosyal sorunların çözümüne katkısı
12 Din Eğitiminin sosyal ahlaka katkısı
13 Din Eğitimi ve değer ilişkisi
14 Din Eğitimi ve toplumsal siyasetteki yeri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Yahya Akyüz, , Eğitim Sosyolojisi.
Mahmut Tezcan, Eğitim Sosyolojisi
Beyza Bilgin Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi,
Georg Hilger, Religionsdidaktik,

Yardımcı kaynaklar:

Şükrü Keyifli, Yaygın Din Eğitimi,
E Okumu, Toplumsal Değişme ve Din;
Yümni Sezen,Sosyoloji Açısından Din,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS* 0.60
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler Din Eğitiminin Sosyal Temelleri dersinin ana konuları ve problemleri hakkında kavrayıcı, uygulayıcı bilgi ve becerilerini geliştirirler.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143545
ÖK.243545
ÖK.343545
ÖK.443545
ÖK.543545