DERS ADI

: İSLAMİ VE MODERN DİLBİLİMCİLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİS 5311 İSLAMİ VE MODERN DİLBİLİMCİLER SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SENEM CEYLAN

Dersi Alan Birimler

Temel İslam Bilimleri Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Basra, Kufe ekolünden Halil b. Ahmed, Sibeveyh, Ahfeş gibi dilciler ve teorileri hakkında bilgi sahibi olmak; Arap dili gramerinin oluşumu, gelişimi ve belli başlı ekollerinin metot ve özellikleri hakkında bilgi sahibi kılmak. Ferdinand de Saussure, Levi Straus, Noam Chomsky, Roman Jakopson, Sigmund Freud, Jacques Lacan, Michel Foucault ve Jacques Derrida nın dil konusundaki görüşlerinden haberdar olmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Müslüman dilcilerin Arap dili gramerinin oluşum ve gelişimine katkısı hakkında bilgi sahibi olur.
2   Arap dilcileri ve ekolleri hakkında genel bir bilgi sahibi olur.
3   Basra, Kufe, Bağdat, Mısır ve Endelüs ekolünün oluşumu, metodu ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
4   Modern dil ekolleri hakkında bilgi sahibi olur.
5   Modern dil ekolünün oluşumu, metodu ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Arap Dili ve Ekollerine Genel Bakış
2 Basra Ekolü dilcileri
3 Kufe Ekolü Dilcileri
4 Bağdat Ekolü Dilcileri
5 Mısır Ekolü Dilcileri
6 Endülüs Ekolü Dilcileri
7 Ferdinand de Saussure
8 Levi Straus
9 Noam Chomsky
10 Roman Jakopson
11 Jacques Derrida
12 Michel Foucault
13 Sigmund Freud
14 Jacques Lacan

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sussure, Genel Dilbiim Dersleri, Levi Straus Yaban Düşünce, Şevki Dayf, el-Medârisu'n-Nahviyye, Kahire 1968; Ebu'l-Berekât el-Enbârî, el-İnsâf fî Mesâili'l-Hilâf beyne'n-Nahviyyîne'l-Basriyyîn ve'l-Kûfiyyîn, Mısır 1961.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap, ödev ve uygulama..

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferruh.kahraman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 226

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51