DERS ADI

: Toplumsal Hareketler ve Katılımcı Demokrasi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMY 5014 Toplumsal Hareketler ve Katılımcı Demokrasi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYŞEN UYSAL

Dersi Alan Birimler

Kamu Yönetimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kavramsal çerçevesi oluşturulacak olan toplumsal hareketleri karşılaştırmalı bir şekilde analiz etme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Genel olarak toplumsal hareketler hususunda kavramsal bir çerçeve oluşturma
2   Toplumsal Hareketler konusunda ortaya çıkan dönemler ve bu dönemlerin belirleyicileri hakkında bilgi sahibi olma
3   Toplumsal hareketlerin aktörleri ve kullanılan yöntemler hakkında bilgi sahibi olma
4   Toplumsal hareketlere örnek teşkil edebilecek ülke örnekleri sunma
5   Yapılan çalışmaların çıktısı olarak konuyla alakalı analiz gücü yüksek ve sorgulayıcı bir bakış açısı kazandırma

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin içeriği ve işlenişi ile ilgili açıklamalar. Toplumsal Hareketler araştırmalarında yöntem
2 Kavramsal çerçeve
3 Toplumsal hareketler teorilerinde klasik dönem: Kalabalıklar ve Göreli Yoksunluk
4 Toplumsal hareketler teorilerinde 1970ler ver ertesi. Kaynakların Mobilizasyonu Teorisi ve devamında Siyasal Süreç Yaklaşımı, Yeni Toplumsal Hareketler Yaklaşımı
5 Toplumsal hareket teorilerinde yeni kavramlar ve yorumlar
6 Toplumsal hareketlerin aktörleri
7 Toplumsal hareketlerin eylem repertuvarı
8 Toplumsal hareket döngüleri ve hareketlerin yayılması
9 Toplumsal hareketlerin ortaya çıkışı ve yayılması tartışmaları çerçevesinde Tunus, Mısır ve diğer Kuzey Afrika ülkeleri deneyimlerinin irdelenmesi
10 Ödev sunumları
11 Ödev sunumları
12 Ödev sunumları
13 Ödev sunumları
14 Genel değerlendirme ve tartışma: Demokrasi ve toplumsal hareketler ilişkisi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak:
TILLY, Charles, Toplumsal Hareketler 1768 2004, Babil Yayınları, 2004.
ÇETİNKAYA, Doğan, Toplumsal Hareketler. Tarih, Teori ve Deneyim, İletişim Yayınları, 2008.
ERGUT, Ferdan & Ayşen UYSAL, Tarihsel Sosyoloji. Stratejiler, Paradigmalar, Sorunsallar, Tarih Vakfı Yayınları & Dipnot Yayınları, 2007 (s. 175 370).
Yardımcı Kaynak:
AMINZADE, Ronald R. & GOLDSTONE, Jack A. & McADAM, Doug et alii., Silence and Voice in the Study of Contentious Politics, Cambridge University Press, 2001.
ARAT, Yeşim, «1980 ler Türkiyesi nde Kadın Hareketi», Toplum ve Bilim, 53, Bahar 1991, s. 7-19.
ARENDT, Hannah & DWORKIN R., ve diğerleri, Kamu Vicdanına Çağrı. Sivil İtaatsizlik, Ayrıntı Yayınları, 1997.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik alt yapı dersin öğretim üyesi tarafından oluşturulacaktır. Öğrenci dersin konusu ile ilgili yabancı dilde yazılmış bir bilimsel makaleyi analiz etmekle ve seçeceği bir konuda ödev hazırlayıp sunum yapmakla yükümlüdür.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysen.uysal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 3 21
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.25
ÖK.345
ÖK.454
ÖK.555